Projektadministratör
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2014-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör" (publicerad 2021-07-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Presentation
Vi söker nu efter en erfaren och serviceinriktad projektadministratör till en av våra kunder inom transportbranschen.
Uppdraget är på heltid med start omgående och beräknas pågå tom december 2015.
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2014-10-30Dina arbetsuppgifterUppdraget innebär i huvudsak att bistå projektledarna med administration och dokumentation. Administratören har också en social funktion i projekten och utåt mot olika intressenter både inom och utanför organisationen.
I arbetet ingår:
• Kontorsadministration (mötesbokningar, statusrapportering, prognossammanställning mm.)
• Planera, delta och föra anteckningar vid projektmöten till exempel styrgruppsmöten och workshops med olika parter
• Hjälpa till att skapa pedagogiska presentationer i powerpoint
• Enklare fakturahantering i Agresso
• Dokument- och ärendehantering, skapa och följa rutiner för hantering av dokument enligt riktlinjer och diariesystem (Platina)
• Ge nya projektmedlemmar information och introduktion
• Beställa IT-behörigheter mm
• Samverka med andra administratörer i organisationen.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter i projektform, helst inom samhällsbyggnad, samt har erfarenhet av att framställa pedagogiska presentationsmaterial. Du har mycket god datorvana, är kommunikativ samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du erfarenhet av att jobba med Projectplace samt ekonomistyrningssystemet Agresso.
Som person är du serviceinriktad och engagerad. Du har förmåga att ta egna initiativ och föreslå förbättringar.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39291
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Alexandersson
lina.alexandersson@poolia.seFöretagPoolia Sverige AB
AdressPoolia Sverige AB
Kungsgatan 57A
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2050497
Observera att sista ansökningsdag har passerat.