Projektadministratör 260464 / 13/9
Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Beskrivning av uppdrag eller investeringsprojekt
I denna varierande roll kommer du att arbeta med projektadministration där du stöttar och avlastar hela projektorganisationen främst projektledare och delprojektledare med administrativa arbetsuppgifter inom PMOs projekt. Arbetsuppgifterna är varierande då projektadministratören är flexibel och anpassar sig efter projektens specifika utformning och behov.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:
Planera samt skapa inköpsrekvistioner.
Löpande fakturahantering.
Avtalshantering och inköp
Uppdatering av kostnadsrapporter
Bokning och planering av konferenser och resor; samt hantering av reseräkningar,
Koordinera IT-beställningar,
Boka möten och utbildningar; och övrig strukturering tillsammans med projektledare/delprojektledare PMO.
Ett axplock av förekommande arbetsuppgifter:
Skapa inköpsrekvisitioner, utökning av inköpsordrar, avsluta/stänga inköpsordrar
Uppföljning av fakturor - gentemot avtal/ inköpsordrar, tidssedlar, konsulter
Inleveranser av fakturor
Fakturahantering, kontroll av inkommande fakturor
Agera support i IFS till projektorganisationen.
Planering och utförande av inköpsrekvisitioner
Avtalshantering - inköp
Planering och strukturering tillsammans med Projektledare/delprojektledning
Uppdatering av kostnadsrapporter; beställningar vs budget, prognos
Hantering av reseräkningar / boka tjänsteresor / behjälplig vid planering av tjänsteresor
Beställning- och koordinering av IT-system
Möteskoordineringar
Hantering och bokning av utbildningar för PMO personal inkl konsulter
Protokollskrivning
Hantera PMO kalender, Sharepoint Online, Intranät info - info till grupperna, behörigheter, mappstrukturer
Hantera/skapa mappar/flytta i DM /Sharepoint, Hantering av projektdokumentation
Sköta info gällande Projektinfo på intranätet, hantering av resursanskaffning för projektspecifika resurser
Bistå med Intro vid nya projektspecifika konsulter i projekten, ta fram systemverktyg m.m.
Avsluta systemverktyg när projektspecifika konsulter slutar
Administrativa stöd till projektcontroller
Skallkrav:
Kompetens och utbildning inom aktuellt området
5-9 års erfarenhet från en liknande roll som har inneburit assistering eller koordinering.
Du har en mycket god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är även bra på att prioritera
God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
B Körkort
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Publiceringsdatum2024-08-29Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 8867239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.