Proffsig redovisnings- och lönekonsult i Täby
Kansliet I Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kansliet I Sverige AB i Täby Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomiservice utöver det vanliga!Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har äran att ta hand om ekonomi och personal för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar. Vi har även ett växande antal AB 'n som valt oss som sin externa ekonomiavdelning. Kansliet är just en Extern Ekonomiavdelning, vilket innebär ett arbetssätt som skiljer oss från de flesta byråer. Vi arbetar bland annat i grupper där varje avdelning hanterar sin del av processen. Våra ekonomiassistenter sköter reskontrorna och det dagliga flödet. Löneavdelningen hanterar löner, arvoden och personalärenden.Varje kund har även en redovisningsansvarig som ansvarar för helheten genom månadsrapporteringar, uppföljning och årsbokslut. Vi strävar efter ett enhetligt arbetssätt.Nu söker vi Dig med bred kompetens, för en roll som redovisningsansvarig för ett antal kunder samt som medarbetare på löneavdelningen. Där kommer du huvudsakligen hantera lönerna för de kunder du är redovisningsansvarig för och därmed ha ett mer heltäckande ansvar gentemot dina kunder. Arbetsuppgifter:Som redovisningsansvarig arbetar du nära flera spännande kunder i olika storlek och branscher och hjälper dem med så väl redovisning som rådgivning. Kansliet har ett teambaserat arbetssätt där du kommer jobba mycket nära dina kollegor, men vara den som slutgiltigt ansvarar för leverans mot dina kunder.Du utför kvalificerade arbetsuppgifter som månadsbokslut, deklarationer, årsredovisningar, rådgivning, analys och kundkontakt medan den löpande redovisningen sköts av ekonomiassistenterna i Ekonomigruppen.På lönesidan hanterar du löner och arvoden från ax till limpa, ger råd och stöd i HR-relaterade frågor samt deltar i förbättringsarbeten kring digitalisering och utbildning. Vi behöver dig som -Har minst 2 års erfarenhet av självständigt, kvalificerat redovisningsarbete.-Goda kunskaper inom, samt erfarenhet av löneadministration. -Är en van användare av ett eller flera ekonomisystem -Kan ta en viktig roll i kundrelationen vilket kräver mycket goda egenskaper inom kommunikation. Flytande svenska i tal och skrift är därför ett krav. Stort extra plus om du dessutom -Har erfarenhet av arbete i konsultroll eller på redovisningsbyrå. -Har erfarenhet av att arbeta med idrottsföreningar och ideella verksamheter -Har arbetat i Hogia Lön Plus- Har arbetat i Microsoft Dynamics Nav Tjänsten är beräknad till mellan 80 och 100% med en uppskattad fördelning på 50/50 mellan redovisning och lön.För att trivas hos oss tror vi att du är en social och relationsbyggande person, som uppskattar mycket kontakt med kunder och kollegor. Du mår bäst i en familjär arbetsmiljö präglad av öppenhet, utveckling och framåtanda. Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, nära till skratt även när arbetsbelastningen är hög, och frihet under ansvar. Flexibilitet i arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån när uppgifterna tillåter. Tillträde snarast enligt ök, dock senast 1/6
Publiceringsdatum2019-04-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-16
Ange följande referens när du ansöker: Lönekonsult
FöretagKANSLIET I SVERIGE AB
KontorsadressENHAGSSLINGAN 6
Jobbnummer 4737625
Observera att sista ansökningsdag har passerat.