Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!

Needo Recruitment Group AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2022-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!" (publicerad 2022-10-24) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Needo Recruitment Group AB i Göteborg, Kungälv, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du en fallenhet för att bygga relationer? Har du en professionell framtoning som utmärker engagemang, ansvar och resultatfokus? Har du en bakgrund inom bank, inkasso och/eller kredit? Då kan du vara rätt person för tjänsten som Client Coordinator hos Lowell!

Om Lowell

Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då vi var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. Vi har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.

Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta på. Vi förutsätter därmed att ditt agerande går hand i hand med våra ledord.

Om tjänsten som Client Coordinator

Som Client Coordinator på Lowell kommer du att ansvara för att upprätthålla och utveckla ett gott samarbete med några av företagets viktigaste klienter. Du har ett nära samarbete med en Key Account Manager där ni tillsammans säkerställer att klienten får den leverans de efterfrågat. I dialog med klienterna är det ditt uppdrag som Client Coordinator att följa upp kundnöjdhet, analysera och redovisa data, rapporter, processer och särskild handläggning. Du blir en viktig funktion i teamet då du är en medlare mellan klienten och övriga teamet inom Client Center. Du förväntas också ha en tät dialog med Lowells IT-avdelning för att säkerställa och utveckla system och funktioner för att effektivisera och kvalitetssäkra optimala arbetssätt. Detta genom att hjälpa till att testa, utvärdera och implementera nya funktioner. Vid nya kundsamarbeten kommer du också vara delaktig som expert för den operativa leveransen för implementation av nya klienter. Vid tillfälle stöttar du upp säljavdelning och arbetar aktivt med att utöka Lowells affär.

Du blir en del av ett team bestående av tolv medarbetare och rapporterar till Team Leader för Contact Center. Resor och övernattningar kan förekomma i tjänsten, då vanligtvis i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Upprätthålla och utveckla samarbeten med några av Lowells viktigaste klienter.
Ta fram, analysera, redovisa och presentera data, processer och rapporter kring den operativa leveransen.
Samarbeta tätt med Key Account Managers för att utveckla Lowells samarbeten.
Ha löpande kontakt med IT-avdelningen för att utveckla nya funktioner för att arbeta på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, fördelaktigt inom inkasso, bank och/eller kredit för förståelse kring regelverken. Vi ser också att du har erfarenhet av att ta fram och analysera data samt hittat tillvägagångssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra processer. Har du även ett intresse för IT är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du behärskar svenska så väl som engelska flytande samt besitter en mycket god systemvana och kunskap inom Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i systemet Nova.

Som person söker vi dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta Lowells viktigaste klienter ser vi att du är kvalitetsinriktad, analytisk och motiveras av att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du är en kommunikativ person som har en god förmåga att utveckla relationer och engagera andra i ditt arbete.

Lowells erbjudande

Lowell erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har de valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid.

Plats: Göteborg.

Lön: Månadslön.

Låter tjänsten som Client Coordinator intressant? Urval sker löpande så sök redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-01-12

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Needo Recruitment Group AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "needo66342".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB (org.nr 559100-7249), http://www.needo.se/

Jobbnummer
6242104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Needo Recruitment Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Needo Recruitment Group AB: