Produktionsledare
Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH 13 400 studenter på grundnivå och avancerad nivå och nästan 1900 forskarstuderande. KTH har 4900 anställda.
Universitetsförvaltningen är en organisatorisk enhet till rektors förfogande som stöd för arbetet med central administration, planering, policyskapande, samordning, kvalitetskontroll, uppföljning och utvärdering. Universitetsförvaltningen ger även administrativt stöd till skolor eller motsvarande.
Publiceringsdatum2015-01-23Dina arbetsuppgifterVara delaktig och /eller driva egna kommunikationsstrategiska projekt samt att helt eller delvis operativt ansvara för produktioner kopplade till dessa.
Utveckla och upprätthålla de administrativa processer som ligger till grund för att effektivisera och systematisera såväl interna som externa kommunikationsprojekt
Samordna och ta fram olika typer av applikationer i varierande kommunikationskanaler med fokus på print. Medverka vid utveckling av kommunikationskoncept som kopplar till KTH:s varumärke, exempelvis akademiska ceremonier eller andra typer av event. Köpa kommunikationsinsatser från upphandlade leverantörer, exempelvis reklambyrå och tryckerier.
Administrativa uppgifter; göra avrop/vara behjälplig i avrop samt delta i upphandlingsarbete, dokumentation, budgetering samt andra sedvanliga adminstrativa uppgifter. I arbetet ingår att sammanställa och redovisa kostnader och resultat för projekt.
Arbete med och i nätverk utanför avdelningen, samt samordna arbetsgrupper.
KvalifikationerUtbildning inom medie - och kommunikationsvetenskap eller motsvarande är ett krav och arbetserfarenhet av marknadskommunikation från högskola/universitet är önskvärt.
Erfarenhet av många olika kommunikationskanaler och förmåga att se vad som passar ett projekt bäst samt erfarenhet av att planera, budgetera och dokumentera, samt utvärdera projekt.
Erfarenhet av produktionsledning och fömåga att hantera flera projekt samtidigt samt erfarenhet av att arbeta med andra i en projektstyrd miljö, då arbetet kräver samarbete både inom och utanför KTH. Gärna erfarenhet av att samordna arbetsgrupper.
God förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt på svenska och engelska är nödvändigt.
Kunskap i Polopoly eller motsvarande IT-miljö är önskvärt.
Öppen och serviceinriktad.
Noggrann och strukturerad.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringsverktyg. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrig informationVi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-13
Ange följande referens när du ansöker: VP-2015-0015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Engström, gruppchef 08-790 6890
FöretagKungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
AdressKungliga Tekniska högskolan, Universitetsförvaltningen
Brinellvägen 8
10044 Stockholm
KontorsadressBrinellvägen 8
Jobbnummer 2139948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.