Produktägare/projektledare med ledaregenskaper

Poolia Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo för ett nytt uppdrag som produktägare där du har ansvar för att utveckla både organisationens processer och team? Är du en naturlig ledare som enkelt kan se helheten och få andra att sträva mot gemensamma mål? Titta hit!

Vår globala kund i Kista söker nu en produktägare. Uppdraget förväntas starta i början av mars för att hålla på till början av september. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2020-02-17

Om tjänsten
Som produktägare kommer du ha högsta ansvaret för någon/några produkter i organisationen, samt leda och motivera ditt team där ni tillsammans jobbar för att utveckla och förbättra arbetsprocesserna. Teamet som du kommer att ansvara för är ett av tre team på avdelningen. Företaget har ett arbetssätt med stadig grund i agila värderingar och sätter alltid användaren i fokus. Arbetsmetoder som parprogrammering, användartester och continuous delivery kommer bli en naturlig del av din arbetsdag.

Du strävar efter att förstå tillräckligt mycket av både affären och tekniken för att kunna stötta teamet så de får en tydlighet kring riktning, verksamhetens behov och prioritering. Att säkerställa hög kvalité är en självklarhet för dig.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Se till att ni som team jobbar mot uppsatta mål
• Skapa tydlighet där målet är otydligt.
• Värna om teamets utrymme av kontinuerlig förbättring och arbeta med teknisk skuld
• Facilitera samplanering med andra team och stakeholders
• Hantera intressenternas förväntningar
• Vara närvarande i teamen och delta i det dagliga arbetet
• Vardagsstyrning och prioritering av backlog
• Fånga verksamhetens behov samt kommunicera och förtydliga behovsbilden löpande med teamet. Hjälpa teamet att säkerställa att behovsbilden är uppfylld

Vem är du?
För att lyckas i rollen som produktägare har du en verktygslåda med metoder för att fånga behov och bryta ner dessa till arbetsuppgifter för teamet. Du kan lyfta blicken och hjälpa andra att se perspektiv de inte ser. Med ditt engagemang har du en vilja att förstå organisaionens produkt och hur den används samt dess tekniska komplexitet på en övergripande nivå. Du är en teamplayer som kan anpassa din roll utifrån behoven som finns i en komplex organisation och har gärna tidigare erfarenhet av finansiella system, Jira och Confluence.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "56256".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5102808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: