Processutvecklare, vikariat, till Kontaktenheten

Pensionsmyndigheten / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Kundmötesavdelningen ansvarar för kommunikationskanalerna, webbtjänster, tryckt information, kundmöte i telefon och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna.
Kontaktenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens tjänstesamverkan med Skatteverket och Försäkringskassan kring servicekontorskonceptet. Kontaktenheten ansvarar också för myndighetens fysiska lokala möten och de tjänsteområden som ingår; fördjupade bokade möten, informationsverksamhet och utbildning av vidareinformatörer.

Publiceringsdatum
2011-06-08

Dina arbetsuppgifter
Som processutvecklare arbetar du brett med alla de kanaler som ingår i enhetens verksamhetsområde, men också med insatser som berör hela avdelningen. Du kommer särskilt ha ansvar för servicekontorskonceptet och kontakten med de drygt 110 servicekontoren och de myndigheter som samarbetet omfattar. Du kommer att ha en central roll i arbetet med att identifiera förbättringsområden inom ramen för vår tjänstesamverkan men också inom andra delar av verksamheten på Kundmötesavdelningen. I rollen som Processutvecklare kommer du att arbeta både med mer kortsiktiga och snabba frågor som med mer långsiktiga utvecklingsuppdrag. Du kommer att leda och delta i olika samarbetsgrupper.

Erfarenhet och utbildning
Du har relevant akademisk utbildning, kunskap inom pensionsområdet och erfarenhet av gränsöverskridande myndighetsarbete. Du har stor erfarenhet av utvecklingsprojekt och att finna nya och förbättrade processer med kundfokus och för ökade effektivitet i förvaltningen.
Det är meriterande med erfarenhet från myndighetsöverskridande samarbete och utveckling av förvaltningens kundmöte.

Dina egenskaper
Du är positiv, utåtriktad, har lätt för att samarbeta. Du har god förmåga att prioritera, verka långsiktigt, ta ansvar och utveckla ditt arbete både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du kan skapa och bygga relationer både internt och externt. Du är drivande och intresserad och har erfarenhet av både verksamhets- och IT- frågor samt engagemang och erfarenhet även av andra samhällsfrågor. Vid lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat t o m den 31 augusti 2012 och med tillträde snarast möjligt.
Din placeringsort är Stockholm. Eftersom enheten ansvarar för verksamhet över hela landet kommer arbetet att innebära en del resor, ibland övernattningar.
Du erbjuds en unik chans att vara med i utveckling av Pensionsmyndighetens lokala möte för pensionärer och pensionssparare.
Du kommer att tillhöra kontaktenheten och rapportera till enhetschefen.
För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Magnus Brattgård, tel. 072-210 22 27 eller Johan Uhlander 010-454 21 72.
Fackliga representanter är Pierre Henhammar, SACO, 010-454 23 69 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 3301.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-26
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-52
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
956435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: