Processägare till Digitaliseringsavdelningen

Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Datajobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb, Årets tillväxtkommun och 2017 fick vi priset som Sveriges Kvalitetskommun vilket ges till den kommun som lyckats bäst med att utveckla demokrati, service, arbetsgivarpolitik och samhällsbyggande samt leverera tjänster med hög kvalitet. Nu har vi lagt ribban på nästa nivå; vi vill bli en av Europas mest innovativa städer.

Digitaliseringsavdelningen inom Stadsledningsförvaltningen har ett stort och framåtblickande uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli stadens verksamheter och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete. Vi ska kunna ligga steget före i att utveckla och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster.
Digitaliseringsavdelningen består av sex enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet, Digital utveckling samt Design och innovation. Avdelningen har också ansvar för stadens satsning på Hbg Works, som är stadens gemensamma utvecklingsplats, ett centralt kreativt kontor i centrala Helsingborg, där projekt och kompetens drivs framåt gemensamt med stadens verksamheter.
Digitaliseringsavdelningen söker nu en Processägare då nuvarande kommer gå i pension i november. Du ska vara van vid högt tempo och ha sinne för struktur, noggrannhet och intresse för utveckling.

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva processer i IT service management (ITIL), framförallt inom incident, change och problem processer. Du har lätt för att nätverka i större organisationer, är lösningsorienterad och kan arbeta både på en övergripande nivå med processer och närmre linjen för att förstå grundproblematiken och hitta lösningar.

Har du förmåga att kunna se och förstå helheten, identifiera problemområden, och tycker om att driva uppgifter i mål så är vi intresserade av dig till denna tjänst.

Vi arbetar huvudsakligen med att hantera våra ärenden i vårt ärendehanteringssystem Service Manager.


Publiceringsdatum
2019-05-21

Arbetsuppgifter
I rollen som Processägare leder och driver du arbetet med att införa och förbättra IT-processer för kontinuerligt ökad kvalité och effektivare leverans av de tjänster Digitaliseringsavdelningen levererar.
Inom arbetsrollen ligger ansvaret att driva ökad processmognad inom Digitaliseringsavdelningen. Du producerar utbildningsmaterial, rutinbeskrivningar och lathundar samt vid behov tränar hela eller delar av organisationen i processer och processverktyg.
• Leda, följa upp och vidareutveckla Incident, Change och Problem processer
• Leda vår change-advisory board (CAB) möten
• Förvalta internt verksamhetssystem



Kvalifikationer
• Du har akademisk utbildning inom relevanta områden, som t ex datavetenskap, systemvetenskap, IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Du har god förståelse och flera års erfarenhet från liknande IT-verksamhet.
• Du har tidigare har arbetat i någon av rollerna Incident- Problem-, Change- eller Release manager och är väl förtrogen med ITIL ramverket.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och goda kunskaper i engelska.

Du har en god förmåga att lösa problem och du är duktig på att skapa goda relationer och att arbeta med människor. Du är prestigelös och tvekar inte när det kommer till att rycka in och ställa upp där det behövs. Som processägare utgår vi från att du är strukturerad och noggrann och kan se både detaljer och helhet.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-04
Ange följande referens när du ansöker: C28588
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Nilsson pernilla.nilsson@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4802887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen: