Problem & Incident Manager
TeliaSonera Skanova / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Skanova i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Kalmar,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi på Skanova erbjuder Sveriges största öppna nät.
Vårt fiber- och kopparnät har hög driftsäkerhet, täcker hela landet och är tillgängligt för alla teleoperatörer.
Med nätet som bas kan våra kunder sälja exempelvis telefoni, bredband och datakommunikation till företag och
privatpersoner.
Skanova är ett bolag inom TeliaSonera-koncernen.
Läs mer på
www.skanova.seSkanova är Sveriges största infrastrukturbolag och äger, utvecklar och säljer kapacitetsprodukter i våra koppar och fibernät i Sverige. SkanovaITs uppdrag är att säkra att Skanova har ett väl fungerande och långsiktigt hållbart IT-stöd som möjliggör en effektivisering av Skanovas affär och processer. Vi arbetar för att stödja hela Skanovas verksamhet och arbetar därför mycket brett inom IT med allt från kund och och faktureringssystem till inventory och kartsystem.
Dina arbetsuppgifter
Till Skanova IT söker vi en kommunikativ och lösningsorienterad Problem & Incident Manager, PIM. Som PIM är du den naturliga eskaleringsparten för Skanovas verksamhet vid IT-relaterade problem som inte löses i ordinarie felavhjälpningsprocesser.
Arbetet kommer huvudsakligen omfatta att på ett konstruktivt och effektivt sätt driva fram lösningar på svårlösta komplexa problem och större incidenter. En mycket viktig del i arbetet är kommunikation med intressenter av olika karaktär under hela lösningsprocessen, samt rapportering och uppföljning inom området. Parallellt med det operativa koordineringsarbetet arbetar PIM med att driva vidareutveckling av rutiner och inom området samt att underhålla och etablera kontakter med våra många viktiga intressenter.
Vad vi erbjuder
På Skanova IT får du en fantastisk överblick och insyn i Skanovas hela verksamhet och affär. Du får delta i en intensiv och utmanande fas med krav på att både möta behoven från den expansiva verksamheten inom fiberområdet och kraven på effektivisering av kopparverksamheten med bibehållen kvalitet. Vi är även mitt i en spännande transformationsresa för att byta ut våra legacy plattformar till modernare lösningar.
Dina kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet inom systemvetenskap, systemförvaltning, systemutveckling etc
• Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer
• Erfarenhet av outsourcing och offshoring
• Erfarenhet av kommunikation och rapportering
• Erfarenhet av TeliaSoneras och Skanovas verksamhet
Vem är du?
Du är en analytisk och handlingskraftig problemlösare som trivs bäst som en spindel i nätet, mitt i händelsernas centrum. Du har också en utpräglad helhetssyn, process/flödes-orientering och ett mycket kundorienterat arbetssätt. Med dina ledaregenskaper skapar du ett positivt och konstruktivt klimat för samarbete, vilket leder till engagemang och effektiv hantering. Du nöjer dig inte med att åtgärda symptomen utan säkrar att även grundproblemet blir hanterat.
Placeringsort: Farsta, Vitsandsgatan 9E
Sista dag att ansöka är senast den 31 mars 2014.
Förväntad start:Så snart som möjligt
Websida
www.skanova.se Publiceringsdatum2014-03-20Kontaktuppgifter för detta jobbThomas Ronnhammar
070-6227198
thomas.ronnhammar@skanova.seArbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Ronnhammar +46 70-622 71 98
FöretagTeliaSonera Skanova
AdressTeliaSonera Skanova
10663 Stockholm
Jobbnummer 1815083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.