Problem & Change Administrator Till Evry I Jönköping

Framtiden AB / Datajobb / Jönköping
2016-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Problem & Change Administrator Till Evry I Jönköping" (publicerad 2016-09-19) ⬅️


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-08-29

Arbetsuppgifter
Som Problem & Change administrator kommer du att ha en operativ roll där du har ansvar för att befintliga processer följs samt har den övergripande kontrollen av förändringsarbetet i den dagliga leveransen. Rollen fungerar som stöd till verksamheten kopplat till Problem & Change processen. Du kommer till en början att få en introduktion som innefattar en grundlig genomgång av verksamheten och organisationen samt rollspecifik information kring de olika stegen i Problem & Change processerna. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är följande:

• Godkänna och prioritera vilka Problems som ska hanteras (återkommande fel som dyker upp i servicedesken/servermiljön). Detta gör du tillsammans med processägaren.
• Tillsätta Problem owners på inkommande Problems - Resurserna är tekniker som ansvarar för olika områden.
• Proaktivt arbete för att identifiera Problems genom analyser och uppföljning - du kommer att titta efter mönster och analysera ärendeflödet i ärendehanteringssystemet med mål att minska ärendevolymen och andra störningar som kan dyka upp
• Upprätta RFC (request for change) med föreslagen lösning samt initiera Change för införande av godkänd lösning - detta gör man när man har identifierat ett problem, dokumentationen ska ske på ett strukturerat sätt där målet är att korta ner handledningstiden i servicedesken.
• Säkerställa och ansvara så att alla förändringar föregås av en korrekt beställning (RFC- request for change) - detta gör du genom att gå igenom befintligt underlag eller i dialog med kund och tekniker
• Medverka på CAB-möte - som sker internt och veckovis, där ansvarar du för att förbereda underlag (RFC) både genom dialog med tekniker där ni tar fram tillvägagångssätt för hur förändringen ska göras samt genom riskanalys, du kommer att kontrollera och verifiera dokumenten, under mötet tas beslut om förändringen kommer att genomföras eller avslås.
• Ansvara för att godkända förändringar genomförs i rätt tid
• Ansvara för att verifiera dokumentation av förändringar.

Om företaget
EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet. Genom vårt kundorienterade perspektiv, där engagemang och närhet är två viktiga komponenter, erbjuder vi tjänster som utvecklar företag och skapar effektiva flöden. Vi har en mångårig erfarenhet inom olika branscher och är väl insatta i de problem och utmaningar som företag i dessa branscher utsätts för.

Profil
Skallkrav
• Teknisk utbildning inom IT-området exempelvis Datanätteknik
• Förståelse och intresse för teknik
• svenska och engelska i tal och skrift
• Kännedom om ITIL

Meriterande
• Arbetserfarenhet
• Goda kunskaper inom ITIL (gärna en certifiering)
• Kännedom om felsökningsmetoder
• Körkort

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, strukturerad, kommunikativ och som har en analytisk ådra samt en förmåga att kunna se samband i stora system. Du är en person som tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är affärsmässig, du inser vikten av goda kundrelationer! Vidare är du bra på att ta hjälp när du behöver det och även att delegera ut uppgifter så att arbetet blir utfört på rätt sätt och i tid.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: oktober
Omfattning: heltid, dagtid. Du kommer under 6 månader att arbeta som konsult via Framtiden för att sedan gå över i anställning till EVRY, förutsatt att allt har fungerat bra under denna period.
Placering: Jönköping
Lön: enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8625
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gorjana Dubovina 0704 44 97 84 gorjana@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Borgmästargränd 1 D
55320 Jönköping

Kontorsadress
Borgmästargränd 1 D, Jönköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3016692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: