Problem Manager

Visma Visma EssCom / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Visma EssCom i Stockholm

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.

Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning i hela landet, samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport på ett antal orter i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 och certifiering inom OHSAS 18001.

Vi söker nu en Problem Manager med starkt driv och engagemang med erfarenhet inom Problem Management. Som Problem Manager på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta övergripande som manager och hantera ärenden i problemprocessen. I rollen ingår också att vara en del av ett kundteam. Vår Customer Supportverksamhet samt vår Problemhantering arbetar i enlighet med ITIL:s processer och roller.

Vi söker dig med stor erfarenhet av supportarbete som är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är analytisk, strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

I dina arbetsuppgifter ingår även att vid behov fungera som ett stöd till övrig supportverksamhet.

VI VILL ATT DU UPPFYLLER FÖLJANDE:

2-4 års arbete som Problem Manager Erfarenhet av arbete med kundsupport

Erfarenhet av ledarskap Mycket goda kommunikationsegenskaper Mycket god förmåga att samarbeta
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Kompetens inom IT, SQL och operativsystem

Erfarenhet av att arbeta inom ITIL, Ccertifiering är meriterande

God förståelse för affärsverksamhet inom dagligvaruhandeln

Som person är du engagerad, motiverad och driven samt en självklar lagspelare. Du vill lära och utvecklas och delar med glädje med dig av din kunskap och erfarenhet till andra.

Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Tjänsten tillsätts omgående.

Sista ansökningsdag är den 31 oktober 2016.

För frågor angående tjänsten, kontakta Fredrik Nordkvist, Support Manager, tel +46101411714.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 40h/v Tillsvidare, omgående tillsättning

Publiceringsdatum
2016-10-10

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Nordkvist +46 10-141 16 00

Företag
Visma Visma EssCom

Adress
Visma Visma EssCom
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma

Kontorsadress
Gårdsfogdevägen 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3094417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Visma EssCom

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Visma EssCom: