Proaktiv Finansiell Controller till Lernia AB!

Level Recruitment / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Level Recruitment i Gävle, Uppsala, Sigtuna, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Level Recruitment

Företaget
Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning vid mer än 100 kontor över hela landet. Lernia gör det möjligt för mer människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Till vår uppdragsgivare Lernia AB söker vi nu en driven, initiativtagande och analytisk Finansiell Controller. Lerniakoncernen består idag av de fem divisionerna Vuxenutbildning, Arbetsmarknadstjänster, Karriärväxling, Tjänstemän och Yrkesarbetare samt affärsstöden Ekonomi, HR, IT/Lokaler/Inköp och Marknad/Försäljning/Affärsutveckling.
Rollen som Finansiell Controller återfinns i den nyligen etablerade enheten Shared Service Center (SSC), som är uppdelad i avdelningarna Redovisning, Lön och Administration. Inom Redovisning, där denna tjänst återfinns, arbetar det idag sju personer. Kontoret är placerat i Gävle.

Som Finansiell Controller kommer du att ansvara för konsolidering av koncernens samtliga bolag inkluderat månatlig, kvartalsvis och årlig rapportering, inklusive inkomstdeklaration. Du kommer också att ansvara för dokumentation och uppföljning av företagets investeringar.

I rollen ingår även:
• Att bistå vid upprättande av delårsrapporter, årsredovisning och hållbarhetsredovisning.
• Att producera finansiella rapporter och sifferunderlag till ledningsgrupperna.
• Att arbeta nära controllergruppen och;
o säkerställa delar av bokslutsprocessen, innefattande stängning av böckerna i respektive bolag
o aktivt delta i framtagandet och utveckling av nyckeltal för uppföljning och kostnader i divisionerna
o stötta vid budget, prognosarbete och utfallsanalys
o göra reserveringsbedömningar, bedömning av periodiseringsposter och cash-flow frågeställningar
o säkerställa interna kostnadsfördelningar (innefattar månatliga bokningar och avstämningar av lokal- och personalkostnader)

Då organisationen ständigt utvecklas ges du stora möjligheter att själv påverka din egen roll.

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har några års erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning och financial controlling. Du har goda kunskaper inom skatteområdet och gärna även av pensionsfrågor. Vidare har du god förståelse för IT-baserade ekonomi- och verksamhetssystem samt av Excel.

Vi ser att du är Civilekonom eller har motsvarande utbildning som ses som likvärdig.

Vi söker efter dig som kan arbeta självständigt samtidigt som du även har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ och vågar ifrågasätta när det behövs. Vidare har du höga krav på noggrannhet och professionalism samt besitter ett lugn vid korta deadlines.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Publiceringsdatum
2013-08-30

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Lernia AB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor kontakta Jessica Fogelsjöö på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 787
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Fogelsjöö 08-120 50 425

Företag
Level Recruitment

Adress
Level Recruitment
Skeppsbron 26
11130 Stockholm

Jobbnummer
1639602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Level Recruitment

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Level Recruitment: