Pressekreterare

SOS Alarm Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Är du SOS Alarms nya pressekreterare?

Vår verksamhet fyller en unik samhällsfunktion. Dygnet runt, alla dagar på året hjälper vi miljontals människor via nödnumret 112. Dessutom bedriver vi en kommersiell verksamhet som ligger nära vår kärnverksamhet. Vi har en vision om ett tryggare Sverige för alla. Vill du arbeta med oss?



Rollen

Tjänsten som pressekreterare gör dig till ett av SOS Alarms främsta ansikten utåt. Du blir en av våra viktigaste ambassadörer. Vi är en självklar aktör i det svenska samhället och det är hög efterfrågan på information gällande vår verksamhet. Även om arbetet även innebär en del reaktivt arbete, informationsinhämtning och omvärldsbevakning så ser vi att tjänsten främst kommer att innebära proaktivt mediearbete. Det finns redan idag en väl upparbetad pressorganisation och nu söker vi dig som vill ta den till nästa nivå.

Rollen innebär både strategisk planering och operativt genomförande av medierelaterade arbetsuppgifter såsom att vara talesperson, skriva pressmeddelanden, hitta intressanta proaktiva vinklar samt samverka med media. Det handlar även om att löpande följa och agera på medial uppmärksamhet och frågor som är relevanta för företaget,

Till vardags kommer du att ingå som en självklar del av SOS Alarm redaktion som ansvarar för såväl traditionella som sociala medier och följer en gemensam redaktionell planering. Du behöver också skapa dig ett stort kontaktnät både internt i organisationen såväl som externt.

SOS Alarm har en mycket gedigen press- och kriskommunikationsjour bestående av ett flertal medarbetare. Den person som vi söker kommer att ansvara för pressjouren och dess utveckling. Jourtjänstgöring ingår på ett självklart sätt i tjänsten.

Vi söker dig

Dina kunskaper och erfarenheter är viktiga för oss. Men vi sätter också stor vikt vid din personlighet och att du kan stå för SOS Alarms värderingar om att vara professionell och empatisk, ansvarstagande och samverkande. Är du dessutom en kreativ och självständig relationsbyggare så kan du vara vår nya kollega.

Önskvärd erfarenhet

• Du är trygg i att självständigt och professionellt sköta allehanda mediekontakter och har också lämpliga kunskaper kring kriskommunikation.
• Du gillar att arbeta proaktivt och har gärna uppdaterade kunskaper från redaktionella miljöer där man hanterar mer än enbart traditionella nyhetsmedier.
• Du har goda relationer med journalister och opinionsbildare,
• Du hänger med i digitala trender och gillar att utforska de senaste verktygen och plattformarna.
• Du har minst tre års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete.
• Du har en relevant akademisk examen, exempelvis inom samhällsvetenskap, kommunikation eller journalistik.

Publiceringsdatum
2018-11-30

Så ansöker du
Är vi den du söker? Då vill vi höra ifrån dig. Vi behandlar ansökningar löpande och sista ansökningsdag är 13 december 2018. Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs också olika säkerhetsprövningar med registerkontroller. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

För frågor om tjänsten, kontakta gärna Thomas Johansson, kommunikationschef thomas.johansson@sosalarm.se. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekrytering@sosalarm.se



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 35
11238 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 35

Jobbnummer
4486706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: