Pratglada medarbetare sökes till Electrolux!

Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Piteå, Umeå, Nordmaling, Örnsköldsvik, Ragunda eller i hela Sverige

Vi söker nu fler kundservicemedarbetare till Electrolux där vi ger rådgivning och service till befintliga kunder.

Första tiden hos Webhelp

De första två veckorna hos Webhelp får du som nyanställd en omfattande utbildning inför det framtida arbetet. Under utbildningen får du bland annat lära dig de om de system som används, processer för att söka information samt kundhantering. För att få en större förståelse för hur samtal kan se ut får du i ett inledande skede medlyssna på när kollegor tar samtal.

Publiceringsdatum
2017-02-13

Dina arbetsuppgifter
När du fått alla grundläggande kunskaper via utbildningen börjar det bli dags att ta egna samtal och lägga serviceordrar. Ditt arbete innefattar att ta emot inkommande samtal som ofta handlar om behov av service på vitvaror, frågor kring produkter och garanti samt rådgivning inför köp. Det primära i ditt arbete är att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov. I ditt team finns mentorer med gedigen kunskap och erfarenhet tillgängliga för att stötta dig under din första tid. Vidare ges du kontinuerlig coachning av din Team Manager som aktivt uppmuntrar dig i din fortsatta utveckling hos oss.

"Vissa samtal kan vara utmanande men då finns den coachning man behöver, inte bara av en, utan av alla kollegor" - Jeanette Henningsson, Advisor Electrolux

Utvecklingsmöjligheter

För den som strävar efter att utvecklas i arbetet finns i denna kundtjänst olika områden som du kan vidareutbilda dig inom. Detta kan exempelvis vara kundrådgivning inför köp, orderläggning av reservdelar och tillbehör samt hantering av kundtjänstmail. Du har alltid regelbunden kontakt med din Team Manager som ger dig feedback och stöd, och med denna person diskuterar du även individuella utvecklingsmöjligheter.

"Att klättra karriärsmässigt ser jag inga problem med, utan den som vill den kan. Utvecklingen inom uppdraget går verkligen framåt och det ger en positiv anda generellt då ingen dag är den andra lik." - Jeanette Henningson, Advisor Electrolux

Stämningen på kontoret

Stämningen hos Electrolux är öppen, positiv och stöttande. Det råder en kultur där medarbetare delar med sig av erfarenheter och tips som kan underlätta arbetet och bidra till en god stämning på kontoret. Team aktiviteter anordnas med jämna mellanrum för att stärka sammanhållningen i gruppen och ge medarbetare möjlighet att lära känna varandra utanför arbetet.

Arbetstider

Kundtjänsten har öppet 7.30-18.00 på vardagar och det är under detta tidsspann som arbetstiderna förläggs, vilket innebär att kvällar och helger är fria. Schemat släpps inför varje månad så det finns goda möjligheter att planera runtomkring. Du har även möjlighet att lämna önskemål kring schema samt byta pass med kollegor.

Är det dig vi söker?

Vi tror att du som söker tjänsten är en kommunikativ och lyhörd person. Du har kunden i fokus och brinner för service. Vidare är du lösningsfokuserad och strävar aktivt efter utveckling av dina resultat.

Vi ser att du som söker har grundläggande datakunskaper i Microsoft Office samt godkända betyg i svenska A och engelska A.

Om jobbet

Region
Piteå

Arbetstid / Varaktighet
De två första månaderna arbetar du på 75 % visstid och därefter övergår anställningen till en deltidsanställning, ca 10-20 timmar/vecka. Har du möjlighet att arbeta mer kommer vi givetvis se över möjligheterna för detta.

Arbetstiden är förlagd under våra öppettider: Vardagar 07:30-18:00.

Utbildningsbakgrund
Din anställning inleds med en två veckor lång utbildning som pågår vardagar mellan 09:00-16:00.

Startdatum för tjänsten: 2017-03-14

Lön / Förmåner
Enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är förlagd under våra öppettider: Vardagar 07:30-18:00 De två första månaderna arbetar du på 75 % visstid och därefter övergår anställningen till en deltidsanställning, ca 10-20 timmar/vecka.

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Terese Tjernqvist terese.tjernqvist@nordic.webhelp.com 0703048555

Företag
Webhelp Nordic

Adress
Webhelp Nordic
Västergatan 10
94132 Piteå

Kontorsadress
Västergatan 10

Jobbnummer
3317772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webhelp Nordic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webhelp Nordic: