Polsktalande kundtjänst

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Polsktalande kundtjänst

Vi söker flerspråkig kundtjänsthandläggare med placering på Försäkringskassans Kundcenter i Göteborg 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar.
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Vi söker dig som 

• har polska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media på ditt modersmål samt på svenska och engelska
• har en god pedagogisk förmåga 
• förstår och värdesätter människors olikheter 

Det är meriterande om du: 

• har kunskaper i ytterligare ett språk än ovannämnda
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
• har kunskap om socialförsäkringen
• har erfarenhet av liknande arbete gärna på Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2014-12-05

Övrig information
Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning Utland.  

Ett antal tjänster, tillsvidare/tidsbegränsad, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Språkkompetensen inom engelska och polska kommer att säkerställas via ett test.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Lotta Lilja Thörnblad, tel 073-809 17 39 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna-Carin Egman, e-post: anna-carin.egman@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson e-post: kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se SEKO: Johanna Grundström, e-post: johanna.grundströ m@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 21 december 2014 märkt med diarienummer 057215-2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Göteborg

Kontorsadress
Försäkringskassan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2092595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: