Platschef till apotek
Experis Sverige / Försäljningsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Jönköping,
Aneby,
Nässjö,
Ulricehamn,
Eksjö eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vår kund är ett rikstäckande distanshandelsapotek med stark tillväxt inom sin nisch. Apoteket kommer under hösten att etablera kundtjänst och lager i Jönköping. Företagets ambition är att bygga en stark och trovärdig position på den nordiska sjukvårdsmarknaden. Verksamheten bedrivs med kompetent personal där hög tillgänglighet och personlig service är kärnvärden. Företaget bygger sin framgång genom en hög grad av delaktighet och ett decentraliserat arbetssätt. Arbetet präglas av stort engagemang, entreprenörsanda och man är idag drygt 10 anställda.
Publiceringsdatum2013-07-02Dina arbetsuppgifterFör kundens räkning rekryterar vi nu en driven och affärsdriftig platschef som ska ansvara för driften av den dagliga apoteksverksamheten vad gäller kundbemötande, service, kvalitet och effektivitet.
Tjänsten inkluderar såväl kundtjänstens verksamhet som de arbetsuppgifter som utförs av tredje part. Du har även personalansvar för apotekets kundtjänstmedarbetare. Tillsammans med operativ chef arbetar du fram de nyckeltal som ska skapa hög konkurrenskraft på en ny apoteksmarknad.
I ditt personalansvar ligger att leda och motivera medarbetarna mot de uppsatta målen och att säkerställa att man har rätt kompetens över tid. Du ansvarar vidare för schemaläggning, bemanning, orderhantering, kundarbete, transportfrågor och reklamationer.
Andra uppgifter berör optimering av diverse rutiner och processer, genomförande av marknadsaktiviteter m.m.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller har annan relevant utbildning. Du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, personalledning och operativt driftsansvar på daglig basis.
Vi ser gärna att du har tidigare arbetat med avtalskunder och e-handel.
Har du erfarenhet av LEAN-inspirerad metodik och processorienterat arbetsätt är det meriterande.
Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både i svenska och engelska.
Som person har du hög social kompetens och god förmåga att arbeta kundnära. Du är kommunikativ, resultatinriktad och drivs av en entreprenörsanda där utveckling och framgång är ledstjärnor. Du uppskattar det mindre företagets fördelar med hög delaktighet, stort ansvar och förmåga till snabba beslut.
Du är analytisk och taktisk med god förmåga att leda och entusiasmera andra.
Företaget erbjuder bra villkor och bra arbetstider. Apoteket har öppet måndag - fredag mellan kl 8-18. Företaget har kollektivavtal.
Kontaktperson för detta jobbFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Brandin på Experis tel 036-173057.
Under semesterperioden v 28-31 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor och ber därför att få återkomma därefter.
Varmt välkommen med din ansökan och trevlig sommar!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Brandin 036-17 30 57
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1598095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.