Personligt ombud i Söderort

Stockholms kommun / Sociala jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sociala jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Arbetsplatsbeskrivning
Verksamheten för Personligt ombud i Söderort är samlokaliserad och organiserad inom Skarpnäcks stadsdelsförvaltning.

Totalt finns det fem personliga ombud för Söderort. Ett ombud arbetar mot Farsta, ett mot Skarpnäck, ett mot Enskede-Årsta-Vantör och två ombud arbetar mot Hägersten-Älvsjö och Skärholmen. Ombuden är organiserade under vuxenenheten inom socialtjänsten. Nu söker vi ett personligt ombud som främst ska arbeta för invånare i Farsta stadsdelsområde. De personliga ombuden har sin lokal i stadsdelsområdet Skarpnäck och nås lätt med tunnelbana, linje 17.

Publiceringsdatum
2020-12-03

Dina arbetsuppgifter
Personligt ombud arbetar med personer från 18 år med psykiska funktionsnedsättningar och som har ett långvarigt och omfattande behov av vård, stöd, service som socialtjänst, specialiserad psykiatri, Försäkringskassan m.fl. Som personligt ombud identifierar och formulerar du tillsammans med klienten hens behov av vård, stöd, rehabilitering eller sysselsättning. Du stödjer klienten i kontakten med olika myndigheter och ser till att klienten får hjälp utifrån sina egna önskemål och lagliga rättigheter.

Arbetet innebär en del självständigt arbete utanför kontoret. Som personligt ombud arbetar du på uppdrag från den enskilde. Personligt ombud arbetar även med att till ledningsgrupp och andra berörda myndigheter identifiera och rapportera de systembrister i vård-och serviceutbudet som gör att målgruppens rättigheter inte blir tillgodosedda.

Du får arbeta i en stabil arbetsgrupp med lång erfarenhet. I arbetet ingår grupphandledning varannan vecka.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Socionomexamen.
• God kännedom om och förståelse för målgruppen
• Arbetar självständigt och är flexibel
• God samarbetsförmåga
• Du är strukturerad.
• Lång erfarenhet av relationsskapande arbete
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Erfarenhet av myndighetsutövning ses som meriterande liksom kunskaper om samhället och relevant lagstiftning. Även erfarenhet/kunskap i metoder som MI bedöms som en merit.

Övrig information
Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling, flextid, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng samt sommartid. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar gym och träningsanläggningar. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar.

Läs mer om staden som arbetsgivare här: https://jobba.stockholm/formaner/

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: 20-03-01 eller enl. överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5494".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Individ och familjestöd, Vuxenenheten

Jobbnummer
5472435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: