Personliga assistenter - Råneå
Luleå kommun, Socialförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Luleå kommun, Socialförvaltningen i Luleå,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Luleå är norra Sveriges hjärta med storstadens utbud och småstadens närhet, universitetets kraft och näringslivets nytänkande. En riktig vinterstad med vita vidder och en somrig skärgårdsstad som toppar solligan år efter år. Vi är 76 000 Luleåbor och växer.
Socialförvaltningen har brukaren i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.
Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Strategiskt stöd, Individ och familj, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg.
Publiceringsdatum2015-04-24ArbetsuppgifterVerksamhetsområdet Stöd och omsorg söker personliga assistenter för sommarvikariat samt vikariat under övriga delar av året till Råneå och närliggande byar.
Som personlig assistent arbetar du med en person i dennes hem. Du är ett stöd för brukaren i den dagliga livsföringen och bidrar till att skapa möjligheter för brukaren att leva ett liv utifrån egna förutsättningar och behov. I arbetet ingår personlig omvårdnad och pedagogisk vägledning. Det dagliga arbetet innefattar även allmänna hushållsgöromål, ärenden och inköp och olika aktiviteter utifrån brukarens önskemål.
KvalifikationerVi söker dig som gillar utmaningar och som har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar. Vi ser gärna att du har utbildning med inriktning funktionsnedsättning, exempelvis vård och omsorgsprogrammet, pedagogisk utbildning eller motsvarande. Som person är du ansvarstagande och flexibel. Du ska kunna arbeta självständigt. Du har tålamod, är lugn som person, har ett positivt synsätt och ser möjligheter före hinder.
Dokumentation är en viktig arbetsuppgift, vilket kräver att du uttrycker dig väl i tal och skrift samt innehar god datavana.
Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till egen bil.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.
Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister vid nyrekrytering.
Du söker jobb hos oss via ett elektroniskt ansökningsformulär. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Har du frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV kontakta
www.offentligajobb.se eller 0771-704 704.
Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dag, kväll och helg. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Ange följande referens när du ansöker: A469133
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Granberg, Enhetschef 0920-45 53 61
Kompetensförsörjning
kompetensforsorjning@soc.lulea.seFacklig kontaktKommunal Norrbotten 010-442 99 01
FöretagLuleå kommun, Socialförvaltningen
AdressLuleå kommun, Socialförvaltningen
Rådstugatan 11
97185 Luleå
KontorsadressRådstugatan 11 97185 Luleå
Jobbnummer 2265240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.