Personlig handläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mora
2016-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2017-01-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Mora,
Härjedalen,
Falun,
Borlänge,
Bollnäs eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet. Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen.
Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare
www.forsakringskassan.se/omfk och
www.forsakringskassan.se/jobbahosossVi söker personlig handläggare med inriktning aktivitetsersättning till avdelningen för funktionsnedsättning i Mora
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning. Inom avdelningen för funktionsnedsättning handlägger vi förmånerna Handikappersättning, Vårdbidrag, Assistansersättning, Sjukersättning och Aktivitetsersättning
Just nu söker vi personliga handläggare med inriktning Aktivitetsersättning till vårt kontor i Mora. I din roll som personlig handläggare kan det bli aktuellt att arbeta med andra inriktningar.
När du arbetar med Aktivitetsersättning möter du kunder som är mellan 19 och 30 år och som ansöker om aktivitetsersättning på grund av en funktionsnedsättning eller andra medicinska skäl. I arbetet informerar du och vägleder kunden rätt. Du samarbetar med andra som kunden kan behöva stöd av exempelvis personliga ombud, tolkar, hälso- och sjukvården och kommunen. I förekommande fall även skola och Arbetsförmedlingen. Målet är att stödja kunderna ut i ett aktivt deltagande i arbets- eller samhällslivet. Du möter kunden både i telefon och i personliga möten.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
• om du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-05-31Övrig informationTjänsten är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten.
Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Pernilla Boberg Frank 010-114 54 53. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Jenny Nilsson 010-111 43 60. Fackförbundet ST: Lena Olofsson 010-112 58 75. Saco-S: Mikael Ryberg 010-119 77 69
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 3 juni 2016 märkt med diarienummer 030770-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2879783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.