Personlig assistent till barnkund i Vrena

Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistansia AB i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige

Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Nu söker vi en personlig assistent till en av våra barnkunder. Nicolas är en sprallig och aktiv kille på 12 år som bor med sin mamma och sina två bröder i ett hus i Vrena. Nicolas har autism och utvecklingstörning. Han är i behov av aktiv tillsyn. Han vill och kan efter förmåga delta i olika uppgifter men behöver ditt stöd för att klara dem.
På vardagarna går han i särskolan och när han kommer hem blir din uppgift att vara Nicolas stöd vid på och avklädning, kommunikation, måltider och vid fritidsaktiviteter. I området finns vackra grönområden och Nicolas gillar att vara ute och leka med pinnar, gunga samt vara inomhus och lägga pussel och spela tv-spel.
Du som söker ska vara kvinna och  i cirka 45 års åldern. Du ska ha mycket god kunskap om autism. Det är viktigt att du är pålitlig, uppmärksam, ansvarsfull och trygg som person och inser vikten av rutiner. Har du erfarenhet av PECS bilder är det ett plus. Körkort och tillgång till bil är önskvärt då de bor på landet men det finns kommunikationer med buss så körkort är ej ett krav.
Du ska vara rök och djurfri. I hemmet finns ett marsvin så det är viktigt att du inte är allergisk.
Under skolveckor arbetar du deltid med möjlighet att arbeta extra under lovveckor.
Det är viktigt att du ser långsiktigt på uppdraget.
Välkommen med din ansökan!
Enligt lagen om registerkontroll ska den som anställs för att arbeta med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister. Vid ev. anställning kommer vi därför att begära ett sådant från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Tänk på att polisens handläggningstid är några veckor så beställ gärna ditt utdrag så fort som möjligt så att du har utdraget till hands vid ev. anställning. Du kan använda utdraget flera gånger när du söker arbete.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Körkort: B körkort och tillgång till bil är önskvärt.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Emma Bjurbäck
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.

Publiceringsdatum
2011-08-08

Arbetstider och omfattning
• , - , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Emma Bjurbäck, kundansvarig, 0859929940

Företag
Assistansia AB

Adress
Assistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO

Jobbnummer
997037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistansia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistansia AB: