Personalstrateg
Rättviks kommun, / Administratörsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun, i Rättvik,
Leksand eller i
hela Sverige Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!
Personalenheten levererar stöd till kommunens chefer och ledning inom personalområdet. Som personalstrateg har du arbetsuppgifter av såväl operativ som strategisk art. Vi jobbar i en intern organisation där grundtanken är att varje förvaltning har en kontaktperson som de i första hand jobbar tillsammans med. Detta innebär att du jobbar brett och handlägger alla möjliga sorters ärenden. Inom enheten har vi dock också delat upp kompetensområden mellan oss där man har kommunövergripande fokus och ansvarar för utveckling.
Inom enheten har vi en tät och öppen dialog för att stötta varandra och säkerställa att vi förmedlar samma budskap till förvaltningarna. Enheten består av personalchef, tre personalstrateger, en systemförvaltare och fyra löneadministratörer.
Vi söker dig som har högskole/universitetsutbildning med inriktning mot personal/HR, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör vara väl bevandrad i arbetsrätten. Förvaltningarna är beroende av de bedömningar vi gör inom detta område vilket kräver att vi är noggranna och pålästa.
Erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning och/eller chef- och ledarskapsutveckling är meriterande men inte ett krav. Goda kunskaper i svenska är ett krav, du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van IT-användare.
För att trivas och göra ett bra jobb tror vi att du är trygg i dig själv och har god samarbetsförmåga. Vi är en liten enhet så förmåga att arbeta självständigt är nödvändigt. Arbetet innebär mycket interna och externa kontakter vilket kräver en smidighet och lyhördhet i mötet med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa parametrar.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta personalchef Anna Nises Borgström, 0248-70138, alternativt någon av personalstrategerna (0248-70 000 vxl.).
Lokala fackliga företrädare nås via växeln (0248-70 000).
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-03-01ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anna.nises@rattvik.seKontaktAnna Nises Borgström, Personalchef 0248-70138 (direkt) 0248-70000 (växel)
anna.nises@rattvik.seFöretagRättviks kommun,
AdressRättviks kommun,
79580 RÄTTVIK
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2699263
Observera att sista ansökningsdag har passerat.