Personalspecialist
Bodens kommun, Personalkontoret / Administratörsjobb / Boden
2017-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalspecialist" (publicerad 2019-04-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Personalkontoret i Boden Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Personalkontoret är ett av sex kontor inom Kommunledningsförvaltningen. På uppdrag av Kommunstyrelsen har personalkontoret det samordnade ansvaret för kommunens personal- och lönepolitik, initierar och driver utvecklingsarbete inom personal- och löneområdet samt följer upp hur kommunövergripande beslut hanteras i
verksamheten. Andra uppgifter är att ge råd och stöd samt service inom till exempel lön, pension och avtalsförsäkringar, totalt är vi 20 personer inom personalkontoret. Nu söker vi en medarbetare som vill vara med och bidra till kommunens HR-arbete.
Publiceringsdatum2017-09-25ArbetsuppgifterUppdraget för personalkontorets personalspecialister är att stödja kommunens chefer inom de mindre förvaltningarna i personalfrågor. Det innebär att hjälpa cheferna så att de kan fullfölja sitt arbetsmiljö-, rehabiliterings- och arbetsrättsliga ansvar samt i övrigt verka för att Bodens kommun är en attraktiv arbetsgivare. Uppdraget innebär både förvaltningsstrategiskt och operativt arbete med personalfrågor. Exempel på personalområden är rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljö- och hälsofrågor, samverkan, löneöversyn och lönesättning. I enskilda ärenden ska personalspecialisterna förse chefer med kunskap samt tolkning av regelverk, lagar, avtal och riktlinjer inom personalområdet. I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta med vissa personaladministrativa uppgifter. Förbättringsarbete inom personalprocesserna är ett kontinuerligt arbete både inom specifik förvaltning men även kommunövergripande.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning inom personalområdet. Du har några års erfarenhet av att arbeta med personalfrågor. Som person vill vi att du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, ser möjligheter, arbetar självständigt och är ansvarstagande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A716683
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Lundgren
maria.lundgren@boden.se 0921-62355
FöretagBodens kommun, Personalkontoret
AdressBodens kommun, Personalkontoret
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 3716687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.