Personalplanerare till Lokalpolisområde Södermalm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

LPO Södermalm
Lokalpolisområde Södermalm ingår i polisområde Stockholm city. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Publiceringsdatum
2024-09-27

Arbetsuppgifter
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med administration kring strategisk och operativ arbetstidsplanering, och arbetstidsförläggning samt planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet på kort och lång sikt. Du tar ansvar för det egna löpande arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Arbetet sker till stor del i olika administrativa personalsystem. Personalen planeras både med fast lista och periodplanerad lista. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, ombemanningar, etc.
Du samverkar mycket med flera olika verksamhetsdelar, i hela region Stockholm men arbetet är främst inriktat på Polisområde City, Lokalpolisområde Södermalm och Norrmalm samt andra sektioner i Polisområdet. Som personalplanerare bär du en ytterst verksamhetsviktig roll och kommer att ha stort inflytande på de taktiska och operativa tidsskalorna inom polisområdet. Du kommer att utgöra ett värdefullt stöd till samtliga ledningsfunktioner. Du kommer även att ha direktkontakt med såväl medarbetare som chefer, vilket ställer krav på känsla för service och engagemang. Arbetet är fartfyllt och du fungerar som spindeln i verksamhetens stora nät.
Arbetet innebär bland annat att:
• Planera och analysera verksamhetens resursbehov i olika tidsskalor, från 1 dag till 1 år.
• Planera periodplanerad arbetstidsförläggning för de olika turlagen
• Hantera tidsförskjutningar, passförflyttningar och planera personalen på kort sikt
• Fördelning av resurser
• Semesterplanering
• Redogöra för lägesbilden kring personalresurser på operativa ledningsmöten

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen, svensk polisexamen, i enlighet med Polisförordningen (2014:1104) alternativt motsvarad förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av bemanning- och personalplanering, eller annan administrativ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket god vana av MS Office-paketet, särskilt Excel och erfarenhet av dator som dagligt arbetsverktyg.

Det är meriterande om du även har:
• Aktuell och relevant erfarenhet av personalplanering från polismyndigheten, annan myndighet eller annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet av de personaladministrativa systemen HEROMA, PUM-A och/eller COPS
• Insikt i ASA/Polis eller andra arbetstidsavtal inom statlig förvaltning

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en god struktur där du i ditt dagliga arbete kan planera och organisera ditt arbete väl. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du flexibel, kan omprioritera arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa dig till omgivningen. Du är stresstålig och du gillar när det brinner till och du får känna att dina kompetenser prövas. Vidare ser du till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Då uppdraget innebär samarbete med olika verksamheter och funktioner ska du trivas med att arbeta i grupp och ha ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningsätt. I vårt dagliga arbete utgår vi från Polismyndighetens värdegrund vilket innebär att vi är engagerade, effektiva och tillgängliga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm, Södermalm
Arbetstid: VP 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare/planerare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C211131/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
HR-konsult
Frida Ekervhén
frida.ekervhen@polisen.se

Jobbnummer
8924151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: