Personaladministratör till HR-avdelningen i Angered

Göteborgs stad, SDF Angered / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Angered i Göteborg

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelsförvaltningar med drygt 3500 anställda. Här bor ungefär 47 800 personer i en miljö som är en spännande blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Allt detta bara ett stenkast ifrån samhällsservice, kulturutbud och shopping. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder, vilket ger området en spännande och internationell prägel. Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre.

Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du här: www.goteborg.se

Publiceringsdatum
2014-07-28

Arbetsuppgifter
Är du drivande, strukturerad och snabb på att sätta dig in i nya sammanhang?
Gillar du att administrera och ge god service?

I så fall är det här jobbet något för dig!

Som personaladministratör på HR-avdelningen kommer du att handlägga och administrera varierande HR-ärenden såsom publicering av annonser, anställningsbidrag, löneskuld, fakturering, arbetsskadehantering och personalrapportering.
Du ingår i vårt HR-team som består av åtta HR-specialister, tre administratörer och en hälsoutvecklare. Vi är en grupp som tillsammans har både bred och djup HR-kompetens och vi stödjer och delar med oss av våra erfarenheter till varandra. Vi har stor spridning vad gäller ålder och kön och har ofta nära till skratt.
Vi erbjuder också en organisation som präglas av utveckling och förändring. Du har därför stor möjlighet att göra skillnad med din HR-kompetens.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat personaladministrativt arbete inom offentlig eller privat verksamhet. Du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi.
Du är strukturerad, effektiv, noggrann och kan leverera med hög kvalitet. Du har hög serviceförmåga och känner dig trygg i att göra egna prioriteringar.
Du har förmåga att skapa goda relationer, bidra till ett gott arbetsklimat och kan möta chefer och medarbetare utifrån deras individuella förutsättningar och behov.

Du har goda kunskaper i officepaketet samt allmänt god datorvana.
Det är meriterande om du har färdigheter i Webbfaktura, Horisonten, arbetsförmedlingens Rekvirera, Personec och Aditro recruit. Du ska känna till dokumenhanteringsplanen och ha fallenhet för arkivarbete.
För arbetet krävs att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.
FÖRMÅNER
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av friskvård. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 277/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Höglund Niklasson, HR-chef 031 365 20 44 maria.hoglund-niklasson@angered.goteborg.se

Facklig kontakt
Jill Levinson, Vision 031 365 12 16 jill.levinson@angered.goteborg.se

Företag
Göteborgs stad, SDF Angered

Adress
Göteborgs stad, SDF Angered
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 GÖTEBORG

Jobbnummer
1946610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Angered

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Angered: