Personaladministratör till Göteborgs Universitet!

Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Är du en ansvarstagande och strukturerad person som är ute efter nya utmaningar? Har du en examen inom HR/personal och tidigare erfarenheter inom administrativa arbetsuppgifter? Då kan du vara den personen vi söker till tjänsten som personaladministratör. Se till att sök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Vid Institutionen för biologi och miljövetenskap (BioEnv) finns utbildnings- och forskningsverksamhet som sträcker sig från fjällvärldens ekosystem, genom skog, mark och vattendrag, hela vägen ut i havet.

Academic Work söker nu en personaladministratör till Göteborgs universitet vid institutionen för biologi och miljövetenskap. Bakgrunden för konsultbehovet är att institution behöver ersätta en personalhandläggare under tio månader under perioden 2023-03-01 - 2024-01-31, med chans till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som personaladministratör kommer du att arbeta brett med personalfrågor och HR-processer både strategiskt och operativt. Du kommer agera professionellt stöd med primärt fokus på operativt och nära stöd till ledning och medarbetare. I det operativa stödet ingår lag- och avtalstolkning, rekrytering, lönerevision, information till och förhandling med personalorganisationer, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, doktorandhantering och deltagande i rehabilitering/arbetsanpassningsprocesser.

I övrigt kommer du att arbeta med;

• Sköta administrativa rutiner
• Daglig hantering och kontakt med anställda
• Planera, samordna och arbeta utifrån fastlagda rutiner
• Kunna genomföra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram

VI SÖKER DIG SOM
• Har en relevant akademisk examen med inriktning mot HR/personal
• Har minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från administrativt arbete
• Innehar goda kunskaper i MS Office
• Är obehindrad i både svenska och engelska när det kommer till muntlig och skriftlig kommunikation

Det är meriterande om du har särskild kunskap av rekrytering, personalvård, lag och avtalstolkning inom högskolesektorn. Du behöver ha ett helhetsperspektiv utifrån HR-området och kunna presentera lösningar ur goda analyser och med tillämpning av aktuellt regelverk.

Som person är du

• Ansvarstagande
• Kommunikativ
• Strukturerad
• Prestigelös

Övrig information

Startdatum: 2023-03-01

Omfattning: Heltid

Placering: Centrala Göteborg

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00

Publiceringsdatum
2022-11-16

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Academic Work Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15084959".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
7174978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: