Personaladministratör
Uppsala universitet / Administratörsjobb / Uppsala
2008-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personaladministratör" (publicerad 2013-08-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet i Uppsala,
Upplands Väsby,
Gävle,
Gotland eller i
hela Sverige Personaladministratör vid Uppsala centrum för hållbar utveckling, CSD Uppsala. Vikariat 50%, t o m 2009-03-31. Tillträde 1 augusti 2008.
CSD Uppsala inrättades i januari 2007 som en gemensam tvärvetenskaplig centrumbildning vid Uppsala universitet och SLU Uppsala, med placering vid den Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten vid Uppsala universitet. Centrumet fokuserar hållbar utveckling i dess tre integrerade aspekter: den ekologiska, den sociala/kulturella, och den ekonomiska, och arbetar med såväl forskning som undervisning och den tredje uppgiften. CSD Uppsala är de båda universitetens samlade satsning på hållbar utveckling, med uppgift att bygga upp dynamisk samverkan över ämnes-, institutions- och organisationsgränser inom de två universiteten. En huvuduppgift för CSD Uppsala är således att bidra till att samordna den avsevärda kompetens som är relevant för utbildning och forskning om och för hållbar utveckling, samt att synliggöra, stimulera och aktivt koordinera de båda universitetens arbete med hållbar utveckling. Fem så kallade program ingår idag i centrumet: Baltic University Programme, Cemus, Hållbarhetslänken, Kollegiet för utvecklingsstudier och Uppsala vattencentrum, och för varje program svarar en programdirektör med sin personal. Vi söker nu en vikarierande personaladministratör som vill arbeta i denna omväxlande och växande miljö.
Arbetsuppgifter: Personaladministration, d v s all hantering i systemet Primula, är den huvudsakliga arbetsuppgiften. Du ska även kunna hjälpa till med reseräkningar (systemet Tur & Retur) samt viss ekonomiadministration (systemet Raindance) vid behov. Du arbetar nära våra andra två ekonomi- och personaladministratörer, och rapporterar till samt planerar ditt arbete i samarbete med CSD Uppsalas föreståndare, och med programdirektörerna för de i CSD Uppsala ingående programmen.
Kvalifikationskrav: Noggrannhet, ansvarstagande och redbarhet, samt skicklighet i planering och uppföljning av ditt eget arbete. Du ska kunna hålla flera bollar i luften och vara serviceinriktad.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt: Kunskap om hanteringen i Primula, Tur & Retur samt Raindance, eller erfarenhet av arbete med liknande system. Intresse för hållbar utvecklings-frågor.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning. Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser män som sökande till anställningen.
Lön sätts efter kompetens. Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Upplysningar om anställningen under vecka 27 lämnas av föreståndare Eva Friman, tel 018-471 72 95, mobil 070-744 00 13, e-post:
eva.friman@cemus.uu.se och under vecka 28 av Gloria Gallardo, tel 018-471 7213, e-post:
Gloria.Gallardo@cemus.uu.se . Information om CSD Uppsala och Cemus finns på
www.csduppsala.uu.se och
www.cemus.uu.se. Fackliga företrädare är Anders Grundström, SACO-rådet, tel 018-471 5380, Carin Söderhäll, TCO/ST, tel 018-471 1996 och Stefan Djurström, SEKO, tel 018-471 3315.
Välkommen med din skriftliga ansökan senast den 10 juli 2008 under adress: Registrator, UFV-PA 2008/1613 Uppsala universitet, Box 256, 751 05 Uppsala, e-post
registrator@uu.se eller fax 018-471 20 00. Om ansökan skickas per e-post eller fax skall den kompletteras med originalhandling inom en vecka efter ansökningstidens utgång.
Publiceringsdatum2008-06-30Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
ErsättningFast lön
FöretagUppsala universitet
AdressUppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-4710000
Faxnummer: 018-4712000
Jobbnummer 261265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.