Personal- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Passal AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Kristinehamn, Degerfors, Karlskoga, Karlstad, Gullspång eller i hela Sverige

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där både kund och personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden:
• Personalansvar för personliga assistenter
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
• Administrativa arbetsuppgifter
• Ekonomiskt ansvar
• Lönesamtal och lönesättning
• Schemaläggning och rekrytering
• Utveckling av personalgrupperna

Kvalifikationer:
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur, prioriteringsförmåga och förmåga att hålla i många trådar samtidigt, men ändå ha en helhetssyn.

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma.

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag.

Tjänstens omfattning är 80% tillsvidare. Tillträde 23 augusti, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2021-07-04. Ange i din ansökan när du kan börja. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf

Välkommen med din ansökan!
Annonsens referensnummer: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Telefonnummer: 010-707 78 21
Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-06-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Passal AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Passal AB (org.nr 556599-8316)

Jobbnummer
5800445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: