Personal-/löneadministratör 80 % grav.vik. 2017-300
MejDej-kooperativet / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MejDej-kooperativet i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige I rollen som administratör kommer du stötta företagets enhetschefer och arbetsledare i personal- och lönerelaterade frågor, samt att fungera som en intern servicefunktion och ett administrativt stöd.
Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt med alla förekommande personal- och lönefrågor. Ansvara för överläsning från tidrapporteringssystem samt utförande av samtliga arbetsuppgifter inom löneprocessen och kontrollera att gällande lagar, policys och avtal följs. Vidare kommer dina arbetsuppgifter t ex att vara administration av pensioner och försäkringar, kontroll av semesterlöneskuld, skriva anställningsavtal samt att skriva arbetsgivarintyg. Du kommer även att aktivt medverka i våra interna utbildningsinsatser och informationsträffar med medlemmar och medarbetare samt att delta vid rekryteringsarbete.
Vi söker dig som har erfarenhet från ett liknande arbete där du hanterat ett stort antal löner och har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr lönehanteringsprocessens område. Arbete i Hogia lön och Hogia personal är meriterande.
Vi tror att du är en självgående, prestigelös, noggrann och serviceinriktad person som trivs i en intern serviceroll. Du har en god strukturförmåga samtidigt som du är flexibel. I gengäld erbjuds du en självständig och utvecklande roll.
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej- kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida
www.mejdej.se MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO).
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett graviditetsvikariat på 1 år och kan ev förlängas därefter. 80% eller mer
Publiceringsdatum2017-02-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-03
FöretagMejDej-kooperativet
AdressMejDej-kooperativet
Box 503
29125 KRISTIANSTAD
KontorsadressKockumsgatan 6
Jobbnummer 3300011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.