Payroll Administrator till kund i Södertälje

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2025-08-18


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Adecco söker nu en Payroll Administrator till en av våra kunder i Södertälje. Uppdraget är ett vikariat under en pågående rekryteringsprocess och startar den 1 september 2025 med en preliminär sluttid den 30 december 2025. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill bidra med din kompetens inom löneområdet i en dynamisk och utvecklande miljö.
Om rollen
Som Payroll Administrator kommer du att ha en både operativ och rådgivande roll där du ansvarar för att stötta verksamheten och kvalitetssäkra löneprocessen från början till slut. Rollen innebär att arbeta i nära samarbete med kollegor i ett engagerat team, där service, tillgänglighet och ett professionellt bemötande är centrala värden.

Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat att:

• Hantera månatliga lönerelaterade uppgifter kopplade till nyanställningar, förändringar under anställning och avslut, frånvaro, tillägg och avdrag.
• Utföra kvalitetskontroller av löneunderlag, både input och output.
• Ge support och rådgivning till chefer och medarbetare.
• Ansvara för registerhantering, bidra till förbättringsarbete och delta i utvecklingsprojekt.
• Utföra årliga moment såsom årsskifteshantering, löneöversyn och semesterberäkningar.
• Ha kontakt med både interna parter samt externa aktörer, exempelvis leverantörer och myndigheter.

Publiceringsdatum
2025-08-18

Profil
Vi söker dig som är driven, positiv och trivs i en dynamisk miljö. Du har förmåga att upprätthålla en hög servicenivå och bygger goda relationer med både kollegor och andra intressenter.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom lön (1,5-2 år) samt minst 3 - 5 års erfarenhet av praktiskt lönearbete
• Flytande kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
• God förståelse för löneprocessens olika delar och förmåga att hantera komplexa arbetsuppgifter.

Meriterande erfarenheter:

• Arbete i lönesystemet SD Worx.
• Arbete i Service Now.
• Kunskap om Teknikavtalet.

Plats och arbetssätt
Uppdraget är placerat i Södertälje och utförs i en hybridlösning. Två fasta dagar i veckan sker arbetet på plats, med möjlighet till fler dagar vid behov.

Så ansöker du
Låter det här som en roll för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Antonia Tiritidou på antonia.tiritidou@adecco.se.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), https://www.adecco.com/sv-se

Kontakt
Business Manager AP
Antonia Tiritidou

Jobbnummer
9462137


Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: