Passhandläggare till polisområde Gotland
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Gotland,
Huddinge,
Södertälje,
Botkyrka,
Linköping eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu passhandläggare för tillsvidareanställning till polisregion Stockholm med placering på Gotland.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Publiceringsdatum2023-10-09ArbetsuppgifterSom administratör inom passverksamheten har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland medborgarens första kontakt med polisen. Du förväntas att tillsammans med dina kollegor och chef ta ett gemensamt ansvar för uppdraget och verksamheten. Arbetet sker i huvudsak genom direktkontakt med medborgarna men även till viss del genom telefonsamtal och e-post.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot ansökningar om resehandlingar (pass och nationellt identitetskort), handlägga och lämna ut resehandlingar. Arbetet sker i enlighet med gällande regelverk såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt identitetskort samt förvaltningslagen. Vi utgår från den statliga värdegrunden i vårt bemötande och förhållningssätt.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk gymnasieexamen (alternativt utländsk gymnasieexamen där betygen är översatta och validerade av UHR)
• Minst ett halvårs sammanlagd arbetslivserfarenhet av bemötande av externa aktörer via kundtjänst, reception eller liknande som arbetsgivaren bedömer vara relevant
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska
• Vana av att använda flera datorprogram/system
Det är meriterande om du utöver ovan har:
• Erfarenhet av administration eller handläggning inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av att handlägga ansökningar om resehandlingar inom Polismyndigheten.
• Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant.
Dina personliga egenskaperDu arbetar nära medborgarna och därför ställs höga krav på din kommunikativa förmåga. Du trivs i nära och direkt kontakt med medborgarna för att vägleda och besvara frågor. Du har ett gott omdöme, är noggrann samt anpassar ditt arbetssätt beroende på medborgarens bakgrund och behov av service. Du är stresstålig, kan göra prioriteringar och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du trivs med att lösa uppgifter enskilt men är även bra på att samarbeta. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och kan snabbt omprioritera ditt arbete.
ÖVRIGT
Tillsvidareanställning med provanställning sex månader.
Ingångslönen är 27.000 - 29.000 kr/månad beroende på erfarenhet och kompetens som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Förhandlingsutrymme saknas vilket innebär att vi kommer att gå vidare enbart med kandidater som accepterar en månadslön inom ovan angivna lönespann. (För dig med examen i kompetensnivå 2 RES kan ett något högre lönespann bli aktuellt men det sker genom en individuell bedömning utifrån pågående lönerevision/lönedifferentiering).
Arbetstiderna kan förläggas måndag till fredag 8.00 - 16.30. Kvällsarbete förekommer eftersom samtliga lokalpolisområden har kvällsöppet en dag per vecka, för lokalpolisområde Gotland gäller det i dagsläget torsdag 11.00 - 19.30. Arbetstiderna kan även vid behov förläggas måndag till söndag 6.00 - 22.00 med fem dagar arbete och två dagar ledigt. Anställningen påbörjas med obligatorisk utbildning och praktik om två veckor som avslutas med en examination.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 Okt 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta rekryteringsteamet. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen eller vill komplettera din ansökan är du välkommen att kontakta oss per mail:
passrekrytering.stockholm@polisen.seSACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via polisens växel 114 14
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Läs gärna mer på polisen.se
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C158903/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Kontakt HR-konsulter
Madeleine Bernsmed, Rickard Slättman, Hanna Berg
passrekrytering.stockholm@polisen.se Jobbnummer 8174845
Observera att sista ansökningsdag har passerat.