Parts Specialist / Administration / Ordermottagning

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-08-30

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos FANUC.

Om företaget
FANUC startade sin resa för 65 år sedan och är idag världsledande inom robotar fabriksautomation och CNC-teknik. Med över 8000 anställda världen över är företaget en av de största aktörerna i branschen och erbjuder produkter av högsta kvalitet vilka används bl.a. i branscher inom fordonsindustrin, medicinteknik och logistik. Moderbolaget har sitt säte i Japan och det europeiska huvudkontoret ligger i Luxemburg. Huvudkontoret för Norden sitter i nya, fräscha lokaler i Malmö som även innehåller ett "experience center". På Malmökontoret råder en familjär stämning och du kommer bli del av ett mycket engagerat team med drivna och passionerade kollegor. Här har du möjlighet att arbeta med framtidens produkter så som robotar, maskiner inom metallbearbetning, formsprutning och CNC-styrsystem.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Parts Specialist tillhör du FANUCs Parts-avdelning som ansvarar för hantering av företagets reservdelar. Med telefon och mail som främsta verktyg tar du emot ordrar och förfrågningar från kunder. Ditt övergripande ansvarsområde är att se till att kunderna får sina önskade reservdelar samt att löpande informera dem om status. På sikt förväntas du ha övergripande koll på FANUCs olika reservdelar och kan därför ge råd till kunder och tekniker om alternativ. I rollen får du möjlighet att utvecklas i takt med att du får större inblick i FANUCs system och sortiment.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete
• Erfarenhet av att arbeta i en teknisk bransch, alternativt ett övertygande intresse för teknik (meriterande)
• Erfarenhet av kundorienterad försäljning
• God dator- och systemvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

För att lyckas i rollen tror vi att du som person har en förmåga att alltid sätta kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar samtidigt som du motiveras av att ge förstklassig service. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du är flexibel i ditt förhållningssätt. Därtill ser vi att du är prestigelös som person, stöttar ditt team där det behövs och bidrar naturligt till FANUC's familjära stämning. Du är van vid att hålla många bollar i luften och trivs i en koordinerande roll där du med ditt proaktiva arbetssätt tar dig an varierande arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Parts specialist, Sales coordinator, Sales agent, Sales representative, ordermottagning, reservdelar, reservdelshantering, orderhantering, backoffice, koordination, administration, logistik, styrsystem, B2B, teknisk försäljning, teknik, robot, innesäljare, JD Edwards, Malmö, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5929918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: