Paraplysamordnare/administrativ assistent

Älvsjö stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsjö stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Arbetsplatsbeskrivning

Älvsjö stadsdelsförvaltning är en av de stadsdelar i Stockholm som expanderar snabbast och är en attraktiv stadsdel där många vill bo och arbeta.

Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet. Vi är flexibla och arbetsglädje är något som präglar vår enhet. Beställarenheten består av en enhetschef, en samordnare, en kvalitetsobservatör/verksamhetsuppföljare, en paraplysamordnare/administrativ assistent samt 7 biståndshandläggare. En av biståndshandläggarna arbetar med färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadstillägg och övriga biståndshandläggare utreder anmälan och ansökan om insatser. Samordnaren på enheten handleder, fattar beslut och ansvarar för den dagliga driften. Vi söker nu en vikarierande paraplysamordnare/administrativ assistent utifrån en framtida föräldraledighet.

Publiceringsdatum
2016-10-26

Dina arbetsuppgifter
Som paraplysamordnare ska du arbeta med vårat verksamhetsystem Paraplyet där du servar internt och externt. Arbetet som paraplysamordnare innebär bland annat att du introduktionsutbildar nya utförare i verksamhetssystemet, ger support och ger behörighet till både kommunala och privata aktörers medarbetare inom äldreomsorg, funktionsnedsättning och IoF. Du kommer vidare att delta i enhetens egenkotrollsarbete i form av aktgranskningar, stickprover och granskning av utförare. I uppdraget ingår även internutbildning av nyanställda biståndshandläggare.

Som administrativ assistent ger du chef och medarbetare administrativt stöd i det dagliga arbetet. Vidare ansvarar du bland annat för att skriva minnesanteckningar, gallringsarbete, beräkna sjuklöner och granska samt godkänna fakturor via agresso webb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel, är tydlig i kommunikationen med andra och har god samarbetsförmåga. Erfarenhet av verksamhetssystemet paraplyet är ett krav.

Förmåner

Som anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokal samt kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. From 2017 kan du också välja att semesterväxla.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1244
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Petrovic 0850821533

Facklig kontakt
Erik Ceder - Vision 08-508 21 007
Akademikerförbundet Saco 08-508 40 624

Företag
Älvsjö stadsdelsförvaltning

Adress
Älvsjö stadsdelsförvaltning
Älvsjö Stationsgata 21
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21

Jobbnummer
3126193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsjö stadsdelsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsjö stadsdelsförvaltning: