Paralegal till Heimstaden i Malmö

Heimstaden AB / Juristjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Helsingborg eller i hela Sverige

På Heimstaden arbetar vi utifrån visionen att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att fortsätta växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med våra medarbetare, kunder och samarbetspartners - som alla delar våra värderingar.
Är du duktig på den administrativa delen inom juridik och letar efter nästa utmaning? Då kan denna tjänst som Paralegal hos oss på Heimstaden vara möjligheten du inte får missa!
Vad innebär tjänsten?
Som Paralegal på Heimstaden tillhör du vår Legalavdelning vars yttersta ansvar är att säkerställa att verksamheten proaktivt följer gällande lagar och riktlinjer inom bolagsrätt, hyresrätt, entreprenadrätt, fastighetsrätt samt angränsande områden. Avdelningen tillhandahåller professionell juridisk rådgivning till verksamheten i komplexa frågor samt bistår med juridisk administration. Teamet består av Head of Legal, tillika närmaste chef för avdelningen samt en Bolagsjurist och utgår alla från vårt svenska huvudkontor i centrala Malmö.
Som Paralegal är ingen dag den andra lik - uppgifterna styrs av verksamhetens behov. Du kommer ha många kontaktytor, internt och externt, samt vara delaktig processer längs hela värdekedjan. Tillsammans med dina kollegor inom Heimstaden är du en viktig spelare för att nå våra gemensamma mål.
Ett axplock av de uppgifter du kommer mötas av är:
Upprätta nya bolag, lägga bolagsbeställningar samt hantera myndighetskontakter i samband med detta (ex. Bolagsverket)
Bistå med research/informationssökning i due diligance-processer
Bistå internt i know your costumer-processer (KYC) samt stötta upp i hantering av dokument som ska till banker
Administrera och dokumentera bolagsformalia, både löpande och i samband med transaktioner
Föra protokoll samt upprätta enklare juridiska avtal
Ge stöd i förvaltningsärenden, t.ex. vid uppsägningar och stämningsansökningar
Inhämta och registrera fullmakter/underskrifter samt hantering av originalhandlingar
Arkivering och scanning av dokument, inklusive ett digitaliseringsprojekt

Då avdelningen är liten i mantal så hjälps ni åt och lär av varandra. Detta innebär att du behöver vara flexibel och stötta upp där det behövs, även då det kan vara utanför dina vardagliga uppgifter.
Vem är du och vad har du med dig?
Som person söker vi dig som är van vid, och tycker om, att både planera och leda dig själv i ditt arbete. Du drivs av att nå goda resultat, vara noggrann samt att ge förstklassig service. Att samarbeta med andra är ingen utmaning för dig, snarare tvärtom - du gillar det och brukar vara uppskattad av folk omkring dig! Då en viktig uppgift för avdelningen och rollen är att ge tydlig rådgivning är det önskvärt att du är en van kommunikatör som kan ge enkla svar på komplexa frågor.
För att trivas och lyckas i rollen som Paralegal hos oss ser vi att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom juridik samt omkring 2 års arbetslivserfarenhet - med fördel inom fastighetsbranschen. Då rollen till stor del är av administrativ karaktär är det viktigt att du har goda kunskaper inom Microsoft Office olika verktyg. Du behöver kunna kommunicera obehindrat både på svenska och engelska, såväl skriftligt som verbalt. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.

Publiceringsdatum
2024-09-26

Så ansöker du
Din ansökan välkomnas senast den 20 oktober 2024.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se
Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig!
Vi väntar på dig, vad väntar du på?

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Kontakt
Head of People & Culture
Helena De Geer Sahlberg
helena.degeersahlberg@heimstaden.com

Jobbnummer
8923456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: