Paid Media Specialist

Brightvision / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brightvision i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vårt paid media team växer och vi behöver bli fler. Därför söker vi nu en ambitiös person som älskar allt som har med digital marknadsföring och paid media att göra och somvill vara med på resan för att bygga upp Nordens bästa byrå för B2B bolag inom IT & Tech.

Som Paid Media Specialistarbetar du med att få Brightvisions kunder att synas på bästa möjliga sätt genom köpta digitala kanaler så som Google Ads, programmatiskt annonsering och Sociala medier. Oftast genomförs paid strategier i samband med ett"Inbound Marketing" koncept för att driva leads till våra kunders säljkår.

Det är en specialiserad operativ roll vars fokus är att sätta upp, analysera och optimera Brightvisions kunders köptadigitala medier.Det innebär att du dels behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer, att praktisk kunna genomföra dem i de verktyg som används och att du har den analytiska förmågan som krävs för att ständigt arbeta medkonverteringsoptimering i alla kanaler och kampanjer.

Har du erfarenhetav att skapa digitala kampanjer med content som attraherar och konverterar besökare till leads inom B2Bså är detta ett stort plus!

I denna roll kommer du bland annat att:

• Arbeta med att sätta upp, optimera och analysera digitala marknadsförings kampanjer i betalda medier.
• Dagligen arbeta i medier så som Google Ads, Adform, Facebook- & Linkedinads
• Använda Google Analytics och Google Tag Manager dagligen
• Ansvara för att leveranser till kund håller en hög kvalitet
• Ansvara för resultaten i projekten du driver och deltar i
• Få möjlighet att skapa och driva digitala marknadskampanjer från start till finnish
• Ge input och bistå vid framtagningen av digitala strategier
• Bidra till att utveckla Paid Media avdelningen genom kunskap och erfarenheter

Våra krav för att du skallpassa för rollen:

• Minst 1års arbetserfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
• Djupgående kunskaper i Google Analytics samt god analytisk förmåga
• God erfarenhet av konverteringsoptimering
• Vara strukturerad, noggrann och resultatinriktad
• Erfarenhet av programmatisk annonsering
• Goda och uppdaterade kunskaper inom SEM
• Erfarenhet av Paid Social (Facebook & LinkedIn)
• Trivas i en projektbaserad miljö i högt tempo
• Tala och skriva flytande svenska och engelska
• Behärska både Microsoft Excel och Powerpoint

Det är ett meriterande om du har erfarenhet av:

• Erfarenhet av Marketing Automation system som HubSpot, Marketo eller liknande
• Grundläggande kunskaper i HTML
• Photoshop och känsla för grafisk design
• Marknadsföring mot IT-företag
• Erfarenhet med E-mail marketing
• Något av de övriga nordiska språken

Det är inte heller fel om du är riktigt bra på att koka ägg, gillar att spela en runda pingis på kontoret, vill följa med påen afterwork och överlag är en härlig och utåtriktadperson med bra energipersondå vi gillar att ha kul ihop!Ta en titt på hur det dagliga livet på Brightvision kan se ut på vår Instagram:https://www.instagram.com/brightvision_crew/

Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva)är tex:

• God gemenskap med sköna kollegor
• Flexibilitet gällande både arbetstider och placering
• Att få jobba med de största och mest utmanande kunderna inom B2B (för IT & Tech)
• Decentraliserad organisation där man jobbar i mindre team
• Stort fokus på kompetensutveckling
• Modern och luftig kontorsmiljö
• Grymma kick-off:er
• Friskvårdsbidrag & tjänstepension
• Hög transparens och kommunikation i bolaget med "högt i tak". Tex genom att alla kan få vara med på Ledningsgruppsmöten om man vill.
• Vi har 2 hundar på kontoret som gladeligen ställer upp påpromenader, mys och lek!

Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!

Tjänsten är baserad på kontoret i Göteborg, men för rätt person kan en remote-anställning också vara aktuell.

Intervjuer sker löpande så vänta inte -varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Om Brightvision:

Brightvision är en Lead Generation byrå som accelererar försäljningen på B2B-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 55 anställda. Läs mer om oss på www.brightvision.com (http://www.brightvision.com/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning

Publiceringsdatum
2019-06-04

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Simonsson sofie.simonsson@brightvision.com 0763919777

Företag
Brightvision

Adress
Brightvision
Drottningtorget 5
41103 Göteborg

Kontorsadress
Drottningtorget 5, Göteborg

Jobbnummer
4827137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brightvision

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brightvision: