Pågen söker en ekonomiassistent

Pågen AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pågen AB i Malmö, Vellinge, Kävlinge, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Pågen söker en ekonomiassistent

Pågen AB är Sveriges ledande bageri med en marknadsandel på 35 procent av matbröd. Med ett starkt välkänt varumärke, ett attraktivt sortiment och en effektiv sälj- och serviceorganisation har vi en stark position i Sverige. Dessutom en omfattande export med Norden och Frankrike som viktigaste marknader. Vi omsätter SEK 2,6 miljarder och har ca 1400 medarbetare.

Jobbet som ekonomiassistent

Som ekonomiassistent kommer du att ingå i Pågens Redovisningscenter. Redovisningscentret gör redovisningen för bolagen i Pågen-gruppen, totalt 12 bolag, och har även några externa redovisningsuppdrag. Vårt Redovisningscenter har idag 13 medarbetare och vi får löpande nya uppdrag. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö.

Du kommer att arbeta med fler olika arbetsuppgifter i våra nordiska dotterbolag såsom fakturering, fakturakontering, inventeringar, moms och löpande bokföring. Du kommer även att få ansvar för processen med kreditbedömning av kunder och uppföljning av kundfordringar. Enheten jobbar i team, så du kommer också att ge stöd till andra områden inom ekonomiavdelningen, t ex ankomstregistrering av leverantörsfakturor.

Befattningen rapporterar till redovisningsansvarig Catarina Flenhagen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde snarast.

Den vi söker

Vi ser gärna att du är gymnasieekonom eller har någon eftergymnasial ekonomisk utbildning, och att du har minst 3 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.

Arbetet ställer krav på att du är noggrann, självgående, strukturerad och van att ta egna initiativ. Då arbetet innebär kontakt med medarbetare i hela organisationen bör du ha en god samarbetsförmåga, vara proaktiv och ha en positiv inställning.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics AX (Axapta) eller liknande affärssystem. Erfarenhet av ett elektroniskt fakturahanteringssystem tex OPTO och av arbete med kundkredit- och kravrutiner är också meriterande.
Du bör även ha goda engelskakunskaper, i tal och skrift.

Sök tjänsten

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Krister Lilja på telefon 040-32 81 70.

Skicka in din ansökan senast den 31 mars till hr@pagen.se alternativt till Pågen AB, att. Annika Odell, Box 8143, 200 41 MALMÖ.

Urvalet kommer att ske löpande, så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2012-03-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr@pagen.se

Kontakt
Krister Lilja, 040-328170

Företag
Pågen AB

Adress
Pågen AB
Box 8143
20041 MALMÖ

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-323600
E-postadress: ulla.cedergren@pagen.se

Jobbnummer
1190624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pågen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pågen AB: