Orderhandläggare/Teknisk Support till Sveba Dahlen
AB Effektiv Borås / Kundservicejobb / Borås
2025-05-13
Visa alla kundservicejobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Effektiv Borås i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige som Orderhandläggare & Teknisk support- ett uppdrag där du får vara navet i våra kundrelationer.
Din framtida arbetsgivare
Ska du starta ett bageri eller börja driva en restaurang? Vi är specialister på alla typer av bagerimaskiner; från vispmaskiner och bullautomater till bakugnar, pizzaugnar och deghanteringsmaskiner och jässkåp. Vi har levererat helhetslösningar till caféer, små och stora bagerier, industribagerier, livsmedelsbutiker, hotell, restauranger och pizzerior sedan mer än 70 år tillbaka. Med oss får du trygghet hela vägen, från professionella säljare som kan behovet i bageribranschen och restaurangbranschen, till installation och utbildning på just din bageriutrustning. Dessutom har du möjlighet att teckna underhållsavtal, vilket gör det ännu tryggare att vara kund hos oss. Sveba Dahlen agerar inte endast i Norden. Vi är globalt ett välkänt företag i branschen och finns etablerade i samtliga världsdelar. Den starka marknadspositionen är ett resultat av våra användarvänliga och kundanpassade lösningar, med ett starkt fokus på energieffektiva bagerimaskiner av premiumkvalitet. Huvudkontor, utveckling och den största delen av tillverkningen är beläget i Fristad, strax utanför Borås. Genom dotterbolag i Norge, Spanien och Estland samt via ett stort antal distributörer finns produkterna representerade i över 100 länder.
www.sveba-dahlen.se Vad erbjuder rollen?
I rollen som Teknisk support & orderhandläggare på Sveba Dahlen får du arbeta i hjärtat av vår eftermarknadsverksamhet. Du får en varierad vardag där du är länken mellan våra kunder, servicetekniker och interna avdelningar som inköp, lager, produktion och montering. Du kommer att arbeta med teknisk support, reservdelsförsäljning och orderadministration i vårt affärssystem. Rollen innebär även kontakt med kunder via telefon och e-post, där din förmåga att hitta lösningar och leverera god service är avgörande.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Orderhantering av reservdelar i affärssystemet IFS - Ansvar för fakturering av E- och S-order - Hantering av returer och garantiärenden - Teknisk support till kunder via telefon, mail och Zendesk - Ta fram och tillhandahålla teknisk dokumentation - Backup vid transportplanering samt support vid fakturering - Dokumentation och hantering av kundreklamationer i Canea
Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa kundnöjdhet och bidra till ett effektivt arbetssätt inom eftermarknadsavdelningen. Tjänsten är ett vikariat med start i vecka 27 och löper till juni 2026, med stora möjligheter till förlängning.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och som trivs med att arbeta serviceinriktat och administrativt. Du är strukturerad, noggrann och tycker om att ha koll på detaljer. Du har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och har ett professionellt bemötande i alla kundkontakter. Du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt, är problemlösande och har modet att ta ansvar i dialoger, även när de är svåra.
Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete service eller order hantering och även tidigare arbetat med teknisk support är det mediterande. Du har god datorvana och det är meriterande om du har arbetat i system som IFS, Zendesk eller Canea. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och det är en fördel om du har grundläggande kunskaper inom ellära. Erfarenhet av RMA-processer är också meriterande. Som person är du samarbetsvillig, målinriktad, har integritet och en hög social kompetens. Du har en stark motor och arbetar effektivt med frihet under ansvar.
Är detta din perfekta match?
Hos Sveba Dahlen får du arbeta i ett stabilt, internationellt bolag med en stark lokal förankring. Vi kombinerar det stora företagets resurser och strukturer med det mindre företagets närhet och engagemang. Här trivs du som uppskattar ett familjärt klimat, platt organisation och korta beslutsvägar. Du blir en del av ett team där samarbete och kundnöjdhet står i fokus, och där det finns stora möjligheter att utvecklas vidare i takt med att du växer i din roll.
Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 8:e juni 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Mikael Svensson på
mikael.svensson@effektiv.se eller Jens Lindroth på
jens@effektiv.se Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
orderhantering, innesälj, teknisk support
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Effektiv Borås (org.nr 556944-7666),
http://effektiv.se Arbetsplats Effektiv
Kontakt Jens Lindroth
jens@effektiv.se Jobbnummer 9337145