Orderadministratör till vår kund DLP

Hero AB / Backofficejobb / Stockholm
2022-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till vår kund DLP" (publicerad 2022-09-08) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du ett öga för kvalité, noggrannhet och struktur? Tycker du om att vara "spindeln i nätet" och arbeta brett med administration, logistik och kundkontakt? Då är detta möjligheten för dig!

Publiceringsdatum
2022-08-29

Företaget
DLP är en av de största leverantörerna av 3PL-tjänster inom alkoholhaltiga drycker, där de tar hand om hemtagning, lagring och distribution för deras kunder; nationella som internationella. Distributionen sker dagligen till Systembolag, Grossister och HORECA kunder. Genom deras erfarenhet, professionalism och kontinuerlig utveckling av deras tjänster garanterar DLP deras samarbetspartners och kunder en kvalitativ service.

Om rollen

I rollen som orderadministratör arbetar du brett med administration, logistikflödet och kundkontakt. Du arbetar mot kollegor internt på DLP samt mot externa leverantörer och transportörer. I denna roll kommer du jobba med hela logistik-kedjan, från avrop, leverantör och hemtransportbevakning. Du kommer att ansvara för att uppdragsgivarens produkter finns på lager och att diverse omarbetningar på lagret genomförs kostnadseffektivt och inom utlovad tid. Denna roll innefattar även att bevaka och lägga kundorder mot restaurang och grossister samt hantera diverse utmaningar som kan uppstå i samband med ut leveranser till dessa kundgrupper. Du kommer att arbeta i en tät relation med DLP 's uppdragsgivare/kund.

Exempel på arbetsuppgifter

• Ansvara för ny registrering och underhåll av befintliga data i affärssystemet.
• Hantera diverse frågeställningar rörande kundens produkter och varuflöde.
• Hantera diverse myndighetsrapportering.
• Registrering och bevakning av order till slutkund.
• Avropa order från producenter över hela världen och koordinera transporter till lagret.
• Att stötta och avlasta resten av teamet vid behov.

Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och har en god förståelse för en bred administration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete med nära kundkontakt och trivs med att skapa och bibehålla kundrelationer. Då du kommer att arbeta mot internationella kunder ser vi att du behärskar det engelska språket i tal och skrift. Samt behärska svenska flytande i tal och skrift. Du har systemvana och har erfarenhet av att arbeta i bland annat Excel. Vi söker en driven, noggrann och social person som har ett stort engagemang i sitt arbete.

Meriterande

• Branschvana inom logistik och orderhantering
• Arbetat i affärssystemet Movex
• Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel

Tillträde, omfattning & anställning

Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Omfattning på rollen är heltid, 100% och man utgår ifrån 40 timmars arbetsvecka med arbetstider mellan 8-17. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. DLP har sina lokaler i Jordbro, Haninge.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se
072 991 88 58

Jobbnummer
6925586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: