Orderadministratör till vår kund DLP
Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Haninge
2021-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till vår kund DLP" (publicerad 2021-05-19) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Haninge,
Habo,
Linköping,
Norrköping,
Nacka eller i
hela Sverige Har du ett öga för kvalité, noggrannhet och struktur? Tycker du om att vara "spindeln i nätet" och arbeta brett med administration, logistik och kundkontakt? Då är detta möjligheten för dig!
Publiceringsdatum2021-05-11FöretagetDLP är en av de största leverantörerna av 3PL-tjänster inom alkoholhaltiga drycker, där de tar hand om hemtagning, lagring och distribution för deras kunder; nationella som internationella. Distributionen sker dagligen till Systembolag, Grossister och HORECA kunder. Genom deras erfarenhet, professionalism och kontinuerlig utveckling av deras tjänster garanterar DLP deras samarbetspartners och kunder en kvalitativ service.
Om rollen
I rollen som orderadministratör arbetar du brett med administration, logistikflödet och kundkontakt. Du arbetar mot kollegor internt på DLP samt mot externa leverantörer. I denna roll kommer du jobba med hela logistik-kedjan, från avrop, leverantör och hemtransportbevakning. Du kommer att ansvara för att uppdragsgivarens produkter finns på lager och att diverse omarbetningar på lagret genomförs kostnadseffektivt och inom utlovad tid. Denna roll innefattar även att bevaka och lägga kundorder mot restaurang och grossister samt hantera diverse utmaningar som kan uppstå i samband med ut leveranser till dessa kundgrupper. Du kommer att arbeta i en tät relation med DLP 's uppdragsgivare/kund.
Exempel på arbetsuppgifter
• Ansvara för ny registrering och underhåll av befintliga data i affärssystemet.
• Hantera diverse frågeställningar rörande kundens produkter och varuflöde.
• Hantera diverse myndighetsrapporterings.
• Registrering och bevakning av order till slutkund.
• Avropa order från producenter över hela världen och koordinera transporter till lagret.
• Att stötta och avlasta resten av teamet vid behov.
• Arbetat i affärssystemet Navision
• Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel.
• Branschvana inom logistik och orderhantering
KvalifikationerDu har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och har en god förståelse för en bred administration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete med nära kundkontakt och trivs med att skapa och bibehålla kundrelationer. Då du kommer att arbeta mot internationella kunder ser vi att du behärskar det engelska språket i tal och skrift. Samt behärska svenska flytande i tal och skrift. Du har systemvana och har erfarenhet av att arbeta i bland annat Excel. Vi söker en driven, noggrann och social person som har ett stort engagemang i sitt arbete.
Meriterande
• Branschvana inom logistik och orderhantering
• Arbetat i affärssystemet Navision
• Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel
Tillträde, omfattning & anställning
Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Omfattning på rollen är heltid, 100% och man utgår ifrån 40 timmars arbetsvecka med arbetstider mellan 8-17, flextid mellan kl. 7-9, kl. 15-17. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. DLP har sina lokaler i Jordbro, Haninge.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.se eller rekryterings- och konsultchefsassistent Amanda Wyser på
amanda.wyser@hero.se.
We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHero AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Jobbnummer 5730450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.