Orderadministratör till Valmet
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Nordanstig,
Kramfors eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-11-09Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 14 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet.
Om företagetValmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin.
Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.
Idag arbetar cirka 13 000 anställda på Valmet Globalt utav dessa arbetar ca 1500 i Sverige. I Sundsvall har Valmet 450 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.
Valmet har en stor kundbas i Skandinavien. Tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av Valmet (86% av kapaciteten). Många marknadsledande globala skogs- och energiföretag har sin bas i Sverige, till exempel SCA och Stora Enso.
Dina arbetsuppgifterI rollen som orderadministratör ansvarar du för leveransbevakning och fakturahantering. Rollen innefattar orderhantering, uppdatering av ERP-system samt koordinering av de administrativa flödena runt detta. Du har en nära kontakt med bland annat projektledare, inköpare och logistiker.
Du ansvarar för fakturahantering, som utgör parallellt flöde. Vilket inkluderar processen för bankgarantier vilket kommer av att stora, projektorienterade organisationer arbetar med viss förskottsbetalning.
Då du hanterar inköpsorder till extern leverantör innebär det nationella såväl som internationella kontakter.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Ekonomiskutbildning
• Erfarenhet av att arbeta med orderadministration eller motsvarande
• Att ha hanterat bankgarantier är meriterande
• Goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska
•
Vi söker dig som har ett stort intresse för ekonomi och teknik. För att vara framgångsrik i rollen som orderadministratör så ser vi att du är en strukturerad och noggrann person samt har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du har en god förmåga att se och hantera olika perspektiv likväl som detaljer.
Övrig information:
Start: 1 januari 2022
Plats: Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Sanna Strandin
sanna.strandin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6106349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.