Orderadministratör & kundkommunikatör till Todd Timber!
Tumbling Todd AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tumbling Todd AB i Stockholm Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och vill arbeta som orderadministratör & kundkommunikatör inom E-handeln.
Todd Timber är relativt ny digital marknadsplats och e-handel som arbetar inom branscherna Skog, Lantbruk och Entreprenad. Siten säljer allt från den lilla produkten till stora skopor, m.m på distans. Försäljning sker framför allt inom Sverige men även till Norge, Tyskland, Finland m.fl. Företaget växer snabbt och behöver nu fylla på med kompetens inom området Orderhantering & Kundtjänst.
På Orderhantering & Kundtjänst har vi hela tiden kunden och kundupplevelsen i fokus. Genom att guida, beskriva och inspirera vill vi vara kundens första val och vårt arbete bidrar i hög grad till företagets fortsatta försäljningstillväxt samt stärker Todd Timber som varumärke. Kom med i vårt lilla men snabbväxande team och ta chansen att vara med och påverka - vår resa syftar till att ständigt utveckla och optimera kundupplevelsen.
Vi erbjuder
Todd Timber befinner sig just nu en tillväxtfas vilket ger dig goda möjligheter att vara med och utveckla vår order- och kundtjänstfunktion som vi ser som en väldigt viktig del av bolaget. Todd Timber är fortfarande ett litet företag vilket ger dig möjlighet att vara delaktig och växa inom flera områden.
Om rollen
Rollen är en tvådelad tjänst där ditt primära fokusområde innebär att hantera ordrar, frakthantering, kundtjänst och kontakt med våra leverantörer gällande kundfrågor och orderuppdateringar. Rådgivning och orderinformation till kund sker med hjälp av dator och telefon. Vår kundgrupp består av alltifrån skogsentreprenörer, lantbrukare och markanläggningsföretag till större företag såsom sågverk, återvinningsföretag, gruvföretag m.fl.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och som trivs med att ge exceptionellt god service till kund. Du har ett stort eget driv och ett problemlösningsorienterat mindset. Du är nyfiken, gillar att lära dig nya saker och att utöka dina kunskaper gällande våra produkter. Du gillar att arbeta självständigt men är samtidigt en självklar lagspelare med god pedagogisk förmåga. Tillsammans med teamet har du koll på beställningar, lagerstatus och kundärenden. Du gillar att arbeta med administration och att hantera flera ärenden parallellt. Självklart har du möjlighet att ta hjälp av oss andra i teamet vid behov.
Vi söker dig som befinner dig i början av din karriär men vi ser gärna att du har relevant arbetserfarenhet eller utbildning inom service och handel. Du tar dig obehindrat fram på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är även en fördel om du behärskar något ytterligare språk, men detta är inget krav!
Vi arbetar i e-handelssystemet WooCommerse och det är meriterande, men inget krav, om du arbetat i detta eller något annat e-handelssystem sedan tidigare.
Placering & start
Rollen är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm. Vi har som ambition att tillsätta tjänsten så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid på nuvarande arbetsplats.
Bli en del av oss!
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte att skicka in din ansökan med ett CV och personligt brev. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer och urval sker löpande.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tumbling Todd AB (org.nr 559160-1009),
https://www.toddtimber.se Arbetsplats Todd Timber
Kontakt Jorian Hipp
jorian.hipp@peopleprovide.se 073 821 88 08 Jobbnummer 8090159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.