Orderadministratör inriktning ekonomistyrning till W&H Nordic

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Om företaget
W&H Nordic AB är ett av de ledande företagen i dentalbranschen. Företaget ligger i Täby/Arninge med filialer i Norge, Danmark, Finland samt Baltikum. På W&H Nordic arbetar drygt 40 anställda varav 30 med arbetsplats på kontoret i Täby. Mer information om W&H Nordic AB finns på www.wh.com

Tjänsten
Som orderadministratör har du en mycket viktig roll att tillsammans med dina kollegor ansvara för orderflödet från beställning till fakturering. Du kommer bland annat arbeta med ordermottagning, inköp, fakturering samt register och lagervård. Del av tiden kommer även att stötta ledningen med analyser kring försäljning och ekonomi med hjälp av information från affärssystemet och andra källor. Du bör därför som person vara analytiskt lagd och tycka om att arbeta med sammanställning av statistik och att göra överskådliga rapporter.

Tjänsten gäller en direktrekrytering på heltid med arbetstider 8.00-16.30. Du blir anställd direkt av W&H Nordic men frågor kring tjänsten besvaras av Placera Personal.


Publiceringsdatum
2018-08-16

Kvalifikationer
Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

* Ca 5 års erfarenhet av orderadministration/affärssystem
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet (Excel är ett krav)
* Intresse för statistik
* Svenska flytande i tal och skrift
* Baskunskaper i engelska
* Erfarenhet av Pyramid Business Studio (mycket meriterande)

Dina personliga egenskaper
Du kommer ha mycket telefonkontakt med kunder och måste därför tycka det är roligt att arbeta med människor. Som person är du utåtriktad och glad och då du även kommer att stötta ledningen med rapporter och statistik ser vi att du är analytiskt lagd och trivs i en roll där det krävs mycket noggrannhet och struktur.

Intresse för tjänsten?
Låter tjänsten intressant? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval och tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 37,5h/veckan Arbetstid 8-16.30 (Sommartid: 8-16.00)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Månsson 0858622719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4294096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: