Order & Exportkoordinator till Megger Sweden AB
First Reserve AB / Inköpar- och marknadsjobb / Danderyd
2018-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Order & Exportkoordinator till Megger Sweden AB" (publicerad 2018-10-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve AB i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige I över 100 år har Megger som koncern varit en ledande tillverkare och leverantör av test- och mätutrustning för elkraftsbranschen, elinstallation och teleindustrin. Megger skapar både hårdvara och mjukvara för att erbjuda kunden en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Kundföretagen består av stora internationella industriaktörer, framför allt inom elkraft - och processindustrin. Megger Sweden AB utvecklar avancerade portabla test- och mätinstrument för högspänningsanläggningar och omsätter 250 Mkr och har ca 100 anställda på kontoret i Danderyd.
www.megger.se Order & Exportkoordinator till Megger Sweden AB!
Är du nyexaminerad inom logistik/inköp/administration och vill kickstarta karriären på ett välmående och familjärt företag? Sök då tjänsten som Order & Exportkoordinator!
Detta är ett konsultuppdrag under veckorna 26-31.
Publiceringsdatum2018-05-18Dina arbetsuppgifterTill teamet för Commercial Operations på Megger Sweden AB söker vi en Order & Export Coordinator/Administratör. Du kommer hantera processen från kundorder till leverans.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Ta emot och registrera kundorder i SAP samt göra utgående leveranser
• Fakturering
• Sätta leveranstider och boka transporter
• Svara på e-mail från kunder angående frågor om t ex artikelnummer, priser, leveranstid m.m
• Samarbete med vår inköps- och produktionsavdelning för att säkra kundleveranser
Vid behov kan man även komma att hjälpa ekonomiavdelningen med lättare uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har stor känsla för kundservice och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom erfarenhet att arbeta med enklare ekonomi är detta ett stort plus. Tjänsten förutsätter att du är flytande i engelska i såväl tal som skrift då detta är koncernspråket, har du även övriga språkkunskaper ser vi det som meriterande. Du behärskar Officepaketet och har erfarenhet från att arbeta i SAP eller likvärdigt ERP-system.
Som person tycker du om problemlösning och att ge snabb kundsupport med hög kvalitet i en dynamisk och snabbt föränderlig vardag. Du bör ha en helhetssyn med öga för detaljer och ett stort intresse för samordning och administration.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!
Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Du är välkommen att kontakta Sarah Arvidsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 070-270 28 96 eller
sarah.arvidsson@firstreserve.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFirst Reserve AB
AdressFirst Reserve AB
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Jobbnummer 4151574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.