Order/Ekonomiadministratör

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett företag som har högt i tak och en stark tilltro på framtida resultat? Är du en fena på att hålla ordning och skapa struktur och brinner för att visa på resultat, då vill vi komma i kontakt med dig. FältCom söker dig som vill vikariera för deras order- och ekonomiadministratör som går på mammaledighet. 

Fält Communications är en av Sveriges ledande leverantörer av mobila kommunikationsplattformar och tjänster. Deras marknad står inför en kraftig global tillväxt och tack vare deras marknadsledande kompetens och egenutvecklade system har de stora möjligheter att växa både nationellt och internationellt. Företaget befinner sig i ett strakt expansivt läge och därmed finns det goda förutsättningar till förlängning av tjänsten. se länk ovan till FältComs hemsida.  

Publiceringsdatum
2013-03-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ekonomiavdelningens administrativa team som består av 3 personer. Din huvuduppgift är att vara behjälplig vid ekonomiadministration som t.ex. leverantörsreskontra samt ansvara för kundorder till leverans. Det innebär många daglig kontakter med företagets kunder, säljare, lager och utleveranscentral. Kundens order kommer vanligtvis via email, telefon eller fax och dessa hanteras i affärssystemet Jeevs samt FältComs egen leverans och kundwebb. Du skickar bekräftelse och bevakar leveransen och har en tät kommunikation med kund och övriga i organisationen för att säkerställa bästa möjliga resultat. Efter leveransen gör du fraktberäkning och skickar kundfakturor. En stor del av ordrarna är internationella så det är kanon om du har erfarenhet av exporthandel, om inte så kommer du att få stöttning. FältComs serviceärenden hanterar du via service och supportsystemet och även servicen att öppna olika typer av telefonabonnemang för deras produkter och tjänster, en högt prioriterad uppgift för deras leveranspresion. Andra uppgifter kan vara att du sitter i företagets växelslinga, registervård, posthantering, intrstat och periodiska sammanställningar.

Kvalifikationer
Vi vill att du har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och har goda kunskaper i svenska och engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är det intressant men inte ett krav. Har du tydlig administrativ förmåga och får energi av att skapa ordning och visa på resultat och vet med dig att du trivs i miljöer som präglas av förändring och utveckling - ja, då kanske det här är ett jobb för dig.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och senast den 9/4 2013. Vid eventuella frågor vänligen kontakta Rekryteringskonsult Marlene Vikström 073-684 73 87.

Arbetstider och omfattning
Vikariatets längd är ca 1 år med goda förutsättningar till förlängning.

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marlene Vikström 0736847387

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 56
90326 UMEÅ

Jobbnummer
1496256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: