Operative Administration Officer till Cebon Group i Mölndal
Vega HR AB / Chefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vega HR AB i Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en ledare och administratör som vill utveckla och ha full koll på alla "delade" resurser i en större verksamhet? Vill du stötta företagets affärsområdeschefer med din expertis inom HR, ekonomi, administration och allt som hamnar mellan stolarna? Tycker du om och motiveras av att arbeta i en bred och varierande roll i ett företag med familjär kultur där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret JA tycker vi du ska söka denna tjänst!
För vår uppdragsgivare, Cebon Group AB - som äger GPBM Nordic AB med tillhörande nordiska dotterbolag - söker vi nu en strukturerad och affärsdriven administrativ "doer" som har gedigen erfarenhet av både HR- och ekonomiarbete på koncernnivå. Du kommer arbeta inom affärsområdet Cebon Service Hub som erbjuder koncernens affärsdrivande enheter gemensamma administrativa tjänster inom bl.a. ekonomi, HR, IT, Supply Chain och gemensam marknadsföring/PR.
Du kommer till en framgångsrik koncern som är mitt uppe i både en affärsmässig och organisatorisk utveckling. Tjänsten är på heltid och placerad på GPBM Nordics huvudkontor i Mölndal med omgående tillträde.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som Operative Administration Officer på Cebon Group får du möjlighet att arbeta i en bred, utvecklande och ansvarsfull roll med stort eget ansvar inom vissa specifika områden som legat inom ekonomichefens ansvar. I nära samarbete med honom kommer du att stötta koncernens bolags- och affärsområdeschefer med din breda expertis inom främst ekonomi, HR, regulatoriska administrativa uppgifter samt inom intern kommunikation. Du kommer också att delta i eller driva relevanta utvecklingsprojekt. Dessutom kommer du att fungera som rådgivare inom organisationen och använda dina specialistkompetenser inom ekonomi, HR, administration och intern kommunikation. Se dig själv som en övergripande spindel i verksamheten som alla kommer fråga om råd.
Beroende på vem du är, kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att kunna vara inom följande områden:
Ekonomi:
Betalningar, Inventeringar, Administration i affärssystem och Diverse rapportering mm.
HR:
Personalavtal, Lönehantering, Pensioner, Tjänstebilar, Fackliga kontakter, Rekryteringsstöd
Personalpolicy och intern HR-kommunikation mm.
Kontorsadministration:
Kontorsmaterial, Konferenser och Resehantering
Kommunikation Ekonomi/ HR/ Policy:
Internt till personal och till kunder och leverantörer.
Förändringsarbete:
Processer, digitalisering, effektivisering, globalisering
Projektledning
Vem är du?
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i ledande roller inom ekonomi, HR och administration, gärna i ett tillväxtföretag där produkt/ försäljning är grunden för verksamheten.
Vi söker dig som har energi och driv att leda och stötta andra i en komplex verksamhet som utvecklas ständigt.
Du trivs med att ta ansvar och arbeta självständigt och i team.
Som person är du noggrann, strukturerad, ihärdig och prestigelös och du tycker om att vara den som svarar på frågor och som hjälper till med saker som hamnat mellan stolarna.
Du har en vilja att utvecklas med företaget och ligga steget före och du ger dig inte förrän du når resultat.
Du förstår värdet av att ha välinformerade medarbetare och du uttrycker dig väl och kan prata med alla på olika nivåer.
Du har relevant utbildning inom företagsekonomi i botten och har genom ytterligare utbildningar skaffat dig tillräckliga kunskaper för att kunna leda andra och arbeta inom HR-området.
Med din entreprenöranda och affärsdriv har du också skaffat dig en holistisk syn på vad som påverkar resultat och värderingar i en verksamhet.
Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska och är en van användare av olika affärssystem.
Vad kan Cebon Group erbjuda dig?
Cebon Group erbjuder dig en varierande och ansvarsfull tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du får arbeta i ett väletablerat entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken inom sina branscher. Bolaget har stora tillväxtvisioner där du blir en del av koncernens ledning på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och nära till din chef och du får självklart en bra introduktion så att du kommer in i tjänsten på ett snabbt och tryggt sätt. Du erbjuds marknadsmässiga lönevillkor med tillhörande förmåner.
Om Cebon Group och GPBM Nordic
Cebon Group äger GPBM Nordic som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien.
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har GPBM Nordic AB skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. Huvudkontor och centrallager för både Cebon Group och GPBM Nordic ligger i Mölndal och koncernen omsätter ca 600 miljoner kr och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på
www.gpbmnordic.sePubliceringsdatum2021-10-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressVega Hr AB
Argongtan 2B
43153 MÖLNDAL
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vega Hr AB (org.nr 556809-3040),
https://www.gpbmnordic.se/om-gpbm-nordic Argongtan 2B (
visa karta)
431 53 MÖLNDAL
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Cebon Group (gpbm Nordic)
Jobbnummer 6047343
Observera att sista ansökningsdag har passerat.