Operativ upphandlare

Nykvarns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på kommunledningskontoret har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst.

Tjänsten kommer vara placerad på kansliavdelningen som består av 10 medarbetare och leds av kanslichefen. Avdelningen ansvarar för kommunens politiska ärendehantering, upphandling, arkiv och registratur, juridisk rådgivning och dataskyddsfrågor. Kansliavdelningen ingår i Kommunledningskontoret som har ett övergripande ansvar att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Nykvarns kommun och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Kansliets främsta uppdrag är att vara en stödfunktion för kommunens ledning och politiska organisation.

Operativ upphandlare

Publiceringsdatum
2022-12-20

Dina arbetsuppgifter
Nykvarn växer. Därför söker vi en operativ upphandlare till en tjänst dedikerad för samhällsutvecklingsprojekt och samhällsbyggnad.
Du kommer att arbeta närmast vår upphandlingsansvarig som har ett helhets- och strategiskt ansvar för kommunens upphandlingsstrategi, planering och uppföljning. Arbetsuppgifterna är omväxlande där allt från kravställning, förhandling, avtalsuppföljning till utveckling av leverantörsrelationer förekommer.
För att trivas är det därför viktigt att du kan ta egna initiativ, är bra på att samarbeta och uppskattar att ha många olika kontaktytor. Samtidigt förväntar vi oss att du är en analytisk, strukturerad och noggrann lagspelare som är insatt i LOU och kan se saker ur olika perspektiv.
Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär bland annat:
stöd till verksamheten i upphandlings-, avrops- och avtalsfrågor.
löpande inköp, avrop från ramavtal och direktupphandlingar i enlighet med gällande lagstiftning och kommunens styrdokument och rutiner
stöd vid vid framtagande av förfrågningsunderlag, förhandling och avtalsuppföljning
leveransbevakning
utveckling av leverantörsrelationer

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer
Det är ett krav att du har goda kunskaper om inköpsprocessen och lagstiftningen inom upphandlingsområdet. Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som sammantaget bedöms som likvärdig. Du har mycket god språklig förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetserfarenhet av inköp och upphandlingar och har arbetat inom offentlig förvaltning. Särskilt inom entreprenadupphandlingar.
Personliga egenskaper är:
att trivas i rollen som operativ upphandlare är det viktigt att du ha god samarbetsförmåga och samtidigt kan ta egna initiativ. Rollen passar dig som är kommunikativ, utåtriktad och har en analytisk ådra. Du trivs med att arbeta i en miljö med stor och varierande kontaktyta, både externt och internt, är strukturerad och noggrann samt har förmågan att se saker ur olika perspektiv. Affärsmässighet, drivkraft och förmåga att se möjligheter krävs också för att lyckas med de arbetsuppgifter som en operativ upphandlare har.
att lyckas i ditt uppdrag är du en strukturerad person som vet vad ordning och reda innebär.
det är naturligt för dig att ta initiativ till utveckling och förbättring, både självständigt och i grupp.
rak och tydlig i din kommunikation, inger förtroende och har lätt för att skapa relationer.

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Läs mer här

Vår hemsida

https://nykvarn.se

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2022:008".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Kontakt
Kanslichef
Rhawi, Sisilya
08-55501002

Jobbnummer
7275041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: