Operativ Teamledare för IT-supportavdelningen (Servicedesk manager)

Technix IT AB / Supportteknikerjobb / Nacka
2025-05-01


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Technix IT AB i Nacka

Som teamledare på IT-supportavdelningen ansvarar du för alla IT-tekniker på supportavdelningen.
Den här rollen är idealisk för dig som vill kombinera operativt arbete med att förbättra och utveckla processer.
Som teamledare kommer du att ha en operativ roll där ungefär 70 % av din tid kommer att ägnas åt att hantera ärenden och fungera som tekniskt stöd för teamet.
Resterande tid kommer att användas för att planera, prioritera och stödja teamet i deras dagliga arbete, samt att utveckla och följa upp KPI:er för att förbättra och effektivisera supportfunktionen.
Med hjälp av olika verktyg övervakas driftförhållanden och vi förväntas agera proaktivt i första hand samt reaktivt när det är påkallat. Avdelningen administrerar system, både internt och externt.
Du vägleder medarbetarna på avdelningen, ansvarar för den dagliga driften och säkerställer att vi upprätthåller en hög kvalitet - både på kort och lång sikt.
Du ansvarar för att Technix servicedesk håller en hög kvalité gentemot kunderna och att vi håller oss inom de uppsatta målen.
Du rapporterar och hanterar avvikelser, incidenter och förbättringsförslag för att hela tiden förbättra verksamheten.
Du bör vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera med människor på ett lättillgängligt och tillmötesgående sätt på både svenska och engelska.
Du är vetgirig och skaffar dig kunskap om hur du ska lösa utmaningar. I rollen ingår även att genomgå utbildningar och certifieringar.
Du medverkar i onboardingen av kunder som ska ha en tjänsteleverans från avdelningen och samverkar med andra kollegor i den löpande kundleveransen.
Du kommer att ansvara för dokumentation och att processer samt rutiner är uppdaterade samt skapa nya processer och rutiner tillsammans med CTO.
Du rapporterar direkt till CTO.
Vi söker dig som
Har flerårig erfarenhet av att ha arbetat inom 1st och 2nd-line på en servicedesk med IT-support (meriterande hos en extern servicedesk, men inget krav)
Har kunskap inom Microsoft (Active Directory, Entra ID, Microsoft 365, Intune)
Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
Har kunskap inom ITIL
Talar och skriver på svenska och engelska obehindrat
Är duktig på att dokumentera och utveckla arbetssätt
Kan delegera och leda i grupp

Vi erbjuder
Nyckelroll på avdelningen
Kollektivavtal
Vårdförsäkring
Friskvårdsbidrag
Bra lönevillkor
Bonus



Publiceringsdatum
2025-05-01

Övrig information
Placering: Stockholm
Omfattning: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-20
E-post: jobb@technix.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Teamledare Servicedesk".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Technix IT AB (org.nr 559237-0711)
Kvarngränd 4 (visa karta)
131 31  NACKA

Jobbnummer
9315551

Prenumerera på jobb från Technix IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Technix IT AB: