Operativ Team leader till teknisk kundsupport
Perido AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi på Perido söker en teknikintresserad Team leader till vår kunds supportfunktion. Denna kund har tagit fram en innovativ teknisk produkt med syfte att minska risken för oväntade kostnader samt underlätta viss administration för företag. Det här är ett relativt nystartat företag, trots det har det redan hunnit etablera sig på den svenska marknaden. Genom denna tjänst erbjuds du en möjlighet att följa ett tillväxtbolags spännande utveckling från deras kontor med fantastisk utsikt över centrala Stockholm.
I rollen som Team leader ser vi en lösningsorienterad och driven person som vill arbeta operativt med support parallellt med visst strategiskt arbete kring förbättring av processer. Här kommer du att driva och övervaka ärendemängder samt avlasta och leda ett mindre supportteam. Ni arbetar mot KPIer och jobbar löpande med att förbättra FAQ och användarguider för att uppnå effektivisering i supportfunktionen. Du har frekvent kontakt med supportenheten i USA där även supportchefen som du rapporterar till sitter. Med tanke på detta tror vi att du är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
För att trivas och lyckas i tjänsten, tror vi att du har någon form av ledarerfarenhet t. ex från tidigare teamleaderroll. I det dagliga arbetet anammar du ett helhetsperspektiv där du tar hänsyn till både kortsiktiga och långsiktiga effekter. Du är van att ta initiativ i arbetet och lockas av möjligheten att få agera ledare för en grupp som du samtidigt är en naturlig del av.
Verkar det vara en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-01-04Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av kundsupport
• Teknikintresse
• Ledarerfarenhet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Erfarenhet av teknisk support
• Kunskaper i tyska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
Så ansöker duVid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 34645JS i ämnesraden. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Kontaktuppgifter för detta jobbÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seÄr du en positiv och driven person med bakgrund inom kundsupport? Har du dessutom ett tekniskt intresse och känner dig redo för en ledarroll inom en supportfunktion? Det här kan vara tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-03
Ange följande referens när du ansöker: 34645JS
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3244840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.