Operativ projektinköpare till globalt fordonsföretag!
Adecco Sweden AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett genuint intresse för teknik och business? Har du erfarenhet av att driva projekt samt en god förhandlingsförmåga och vill ta nästa steg i din karriär? Då är den här tjänsten något för dig!
Publiceringsdatum2017-06-29Om tjänstenDu kommer att vara en del av ett globalt team med uppdraget att utveckla och underhålla en leverantörsbas i världsklass. Vår kund befinner sig i en växande fas med många spännande projekt på gång. Du kommer att vara en del av ett team som ansvarar för inköp av material till avancerade projekt, nya projekt och för pågående produktion till företagets globala fabriker. Som operativ inköpare kommer du tillsammans med ditt team att ansvara för områden så som beställning av material till nya projekt, förändringshantering och förhandlingar inom befintlig business.
Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara:
* Driva förhandlingar inom befintliga avtal till optimal kostnadsnivå
* Implementera överenskommelser och kontrakt genom lämpliga transaktionsverktyg
* Samarbeta i tvärfunktionella team för att utveckla och utnyttja strategier för att möjliggöra och maximera synergieffekter i företaget.
* Administrativt arbete så som att uppdatera prisfiler, rapportera resultat och lösa diverse leverantörsproblem.
* Agera på förändringar inom projekten
* Etablera handlingsplaner för partspecifika leverantörsproblem
* Input på förutsättningar för utveckling av framtida leverantörer
Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom teknik och/eller ekonomi eller liknande. Har du dessutom motsvarande erfarenhet inom teknik och/eller affärsområdet är detta starkt meriterande. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha en god förhandlingsförmåga, kunna hålla deadlines och trivas i en global och föränderlig miljö. Din kommunikativa förmåga gör att du enkelt samarbetar med andra och skapar förtroende både internt och externt. Din förmåga att kombinera samarbete med eget initiativtagande gör att du kommer att lyckas i den här tjänsten. Med ett positivt engagemang tar du dig an utmaningar och vi tror att du trivs i en roll där du arbetar med många projekt samtidigt. Här kommer även din förmåga att strukturera och prioritera till hands.
Viktigt för tjänsten är:
* Universitetsutbildning eller dylikt inom teknik och/eller ekonomi
* Erfarenhet av att driva projekt
* Intresse för teknik och business
* Goda kunskaper i Excel och PowerPoint
* Flytande i Engelska, tal och skrift
* Kunskap i SI+
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Operativ projektinköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget pågår initialt till 27 oktober 2017. För rätt person finns stora möjligheter till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031-725 45 38
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Algotsson 031-725 45 38
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3581805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.