Operativ inköpare till Saab i Järfälla!
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Saab i Järfälla!" (publicerad 2022-12-20) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Har du erfarenhet som inköpare och vill arbeta i en dynamisk och internationell miljö på ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara dig vi söker! Nu söker vi en Operativ inköpare till Saab i Järfälla.
Publiceringsdatum2022-01-05Om företagetSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
ArbetsuppgifterI rollen har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av i huvudsak planlagt behov till vår produktion, som präglas av ett stort projektfokus. Du kommer att bli del av ett team som köper in material till såväl prototyper som mindre serieproduktion av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet och snabbt agerande hos såväl leverantörer som inköpare. Du förväntas kunna hantera inköp av såväl standardkomponenter som tillverkning av komplexa kundspecifika produkter och du bör med relativ lätthet kunna manövrera mellan uppdrag av olika karaktär. Då Saab verkar inom en industrisektor som är föremål för exportkontroll behöver du på en övergripande nivå förstå syfte och målsättning med detta och ha en förmåga att snabbt sätta dig in i, och agera efter, relevanta regulatoriska krav.
Dina löpande arbetsuppgifter blir i huvudsak följande:
• Inköp av material och tjänster utifrån planlagt behov
• Orderläggning och leveransbevakning
• Eftermarknadsbeställningar
• Inhämta kostnadsförslag
• Löpande återkoppla till kundansvarig samt sköta leverantörsuppföljning
• Registervård
• Flödesoptimering
Dina viktigaste gränssnitt, förutom självklart leverantörerna, kommer du att ha inom funktionerna Planering, Strategiskt Inköp, Projektkontoret och Exportkontrollen.
ProfilFör att lyckas och trivas hos oss tror vi även att du är en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare som kan konsten att agera i nuet med bibehållet fokus på målbilden. Du behöver förmågan att manövrera med säkerhet och pondus, samt göra korrekta avvägningar även när alla instruktioner och gränssnitt inte är helt tydliga. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv inställning. Du bör trivas med pulsen i en produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp inom Supply Chain. Du bör även självständigt kunna driva ditt flöde för att säkerställa god leveransprecision.
Vidare söker vi dig som har:
• Goda kunskaper i MS Office
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal samt skrift
Kan du dessutom bocka av något eller några av följande så är du lite av en drömkandidat för oss:
• Erfarenhet av inköpsarbete inom försvars-, läkemedelsindustri eller annan starkt reglerad verksamhet
• Erfarenhet av arbete i affärssystemet IFS
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Skill. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag.
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Jonsson,
kajsa.jonsson@skill.se alt. 08-120 971 71 eller Tilde Olsson,
tilde.olsson@skill.se alt. 08-120 971 77.
Om företagetSkill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkill Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6533".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Kontakt Kajsa Jonsson
kajsa.jonsson@skill.se +46 8 120 971 71 Jobbnummer 6227073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.