Operativ inköpare till Saab

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Vill du vara med och forma framtiden för ett av Sveriges mest spännande teknikföretag? Då har vi möjligheten för dig nu! Till Saab i Huskvarna söker vi en Operativ inköpare. Uppdraget är på konsultbasis under ett år med möjlighet till förlängning för rätt person. Önskad start är omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-10-05

Om tjänsten
I rollen som Operativ inköpare spelar du en avgörande roll i att säkerställa att inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicy efterlevs. Du är ansvarig för att genomföra inköp enligt Saabs inköpsprocess i GMS och samarbetar nära med strategiska inköpare och SQA (Supplier Quality Assurance) för att förbereda och anpassa inköpsförfrågningar utifrån företagets behov.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera också att skicka förfrågningar, utvärdera offerter, och förhandla med leverantörer för standardartiklar. Vidare är du också ansvarig för att skapa inköpsorder, övervaka leveranser, och uppdatera inköpsorder vid avvikelser från planerade leveransdatum. För att säkerställa hög kvalitet och effektivitet analyserar du leverantörsprestationer och ser till att exportkontrollkrav efterlevs.

Din roll kommer också att innefatta att stödja SQA i klagomålshantering och hantera administrationen av material som ska returneras till leverantören, oavsett om det är leverantören som sorterar materialet eller om Saab tar hand om det och fakturerar kostnaden. Dessutom kommer du att hantera varor som returneras från leverantören efter eventuella åtgärder, sorteringar eller justeringar. Därtill följer du upp NCR-svar från leverantörer och övervakar åtgärder från leverantörer inom satta tidsramar.

Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av operativt inköp, även gärna utbildning som kvalificerad inköpare eller motsvarande. Som person är du noggrann, kommunikativ och självgående, samtidigt som du drivs av att samarbeta med andra och nå gemensamma mål. Du är lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Då rollen innefattar många kontaktytor ser vi gärna även att du är relationsskapande. Vidare talar och skriver du obehindrat på såväl svenska som engelska.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "69665".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Poolia Jönköping AB

Kontakt
Ebba Käll
ebba.kall@poolia.se
076-853 09 46

Jobbnummer
8166990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: